Emner: NORSK621 Norsk 1, modul A. Nordisk litteratur 1: Tekstkunnskap og sjangerforståelse - Vår 2021
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor
Undervisningsspråk
Norsk og ev. dansk og svensk
Undervisningssemester
Haust
Undervisningsstad
Bergen
Mål og innhald
Emnet har to hovudtema: tekstkunnskap og sjangerforståing.
For det første skal studenten utvikle eigen kunnskap og kompetanse på norske og nordiske tekstar i ulike sjangrar frå 1900 til i dag. Emnet tek opp grunnleggande litteraturteoretiske tilnærmingsmåtar og analytiske reiskapar for lesing og tolking.
I tillegg skal studenten utvikle ferdigheiter i å bruke tekstkompetansen i eiga undervisning. Det inneber at tekstane blir sette inn i ein litteraturdidaktisk samanheng der kjennskap til læreplanar og kompetansemål står sentralt. Arbeid med eit breitt utval tekstar dannar utgangspunkt for refleksjon om tilpassa opplæring i norskfaget.
Læringsutbyte
Ein student som har gjennomført emnet, skal ha følgjande læringsutbyte:
Kunnskap: Kandidaten
- har god kunnskap om norsk litteratur frå 1900 og fram til i dag
- har god kunnskap om sjangermangfald, teksttypar og mediehistoriske endringar etter 1900
- har god kunnskap om sentrale og aktuelle tematikkar som litteraturen problematiserer
- har god kunnskap om læreplanane for norskfaget, med vekt på kompetansemål som rører ved litteratur og tekstkultur
- har god innsikt i korleis praktiske og teoretiske litterære læringsprosessar kan støttast i undervisning, både fagspesifikt og i oppøvinga av grunnleggande ferdigheiter
Dugleik: Kandidaten
- kan bruke dei faglege og fagdidaktiske kunnskapane som er omtalte ovanfor, i eigne analysar, drøftingar og vurderingar av litteratur
- kan bruke kunnskapane som er omtalte ovanfor, i eigen yrkespraksis
- kan skape gode norskfaglege undervisningsaktivitetar med utgangspunkt i læreplanar og eigen kunnskap
- kan bruke sentrale fagomgrep både i eigne tekstar og i tolkingsog formidlingsarbeid
- kan reflektere om og drøfte tilhøvet mellom lærings- og undervisningsmåtar i litteratur, og om eigen yrkespraksis
- kan skrive både bokmål og nynorsk korrekt og godt
Generell kompetanse: Kandidaten
- har innsikt i oppdatert forsking på nyare norsk tekst- og sjangerutvikling
- kan reflektere over litteratur- og sjangerspørsmål i eit danningsperspektiv
- har innsikt i norskfaget si rolle i skulen og samfunnet
Krav til forkunnskapar
Studentane skal vere lærarar med pedagogisk bakgrunn i samsvar med krava i rammeplanane for lærarutdanning.
Ved eventuelt suppleringsopptak er det ikkje krav om at søkar er tilsett i skolen men må ha godkjend pedagogisk utdanning i tillegg til dei andre krava
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Emnet er ope for dei som har fått opptak gjennom UiB Videre
Arbeids- og undervisningsformer
Tre samlingar på to dagar (om lag 12 timar) kvar med varierte undervisningsformer.
Nettbasert førebuings- og etterarbeid
Rettleiing på oppgåver
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Levering av tre individuelle oppgåver innan fastsette fristar i samband med samlingane. Ei av oppgåvene skal vere knytt til bruk av IKT i undervisninga.
Deltaking i arbeidet med munnlege emne på samlingar
Begge målformer skal vere representerte i oppgåvene
Vurderingsformer
Skoleeksamen på 6 timar
Målform vert bestemt ved loddtrekking
I samsvar med nasjonale retningslinjer blir det lagt vekt på korrekt og god språkbruk.
Våren 2021 er vurderingsforma endra frå skriftleg skoleeksamen til seks timars skriftleg eksamen heimefrå + éin time teknisk tid, som tiltak mot spreiing av koronavirus.
Hjelpemiddel til eksamen
Karakterskala
Karakterskala A - F
Fagleg overlapp
Vurderingssemester
Litteraturliste
Pensumet skal svare til ca. 1000 sider av normal vanskegrad.
Emneevaluering
Emneevalueringar blir gjennomførte i tråd med UiBs kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Emneansvarleg
Administrativt ansvarleg
Kontaktinformasjon
evu@lle.uib.no
Institutt
Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium
E-post: studierettleiar@lle.uib.no