Emner: PED322 Forskningsmetode - Vår 2021
Studiepoeng, omfang
Emnet har eit omfang på 15 studiepoeng og er normert til eit semester.
Studienivå (studiesyklus)
Master.
Fulltid/deltid
Deltid.
Undervisningsspråk
Norsk.
Undervisningssemester
Haust, annakvart år.
Undervisningsstad
Studiet er nettbasert, men i starten av kvart semester blir det vanlegvis arrangert ei samling i Bergen.
Mål og innhald
Metodeemnet skal sette studentane i stand til å planlegge eit sjølvstendig forskingsarbeid. I fellesdelen av emnet er målet at studentane skal tileigne seg eit vitskapsteoretisk grunnlag for å forstå ulike forskingsmetodiske tilnærmingar. Studentane skal også kunne vurdere forskingslitteratur, forskingsresultat og vere i stand til å reflektere kritisk og etisk over sentrale metodiske framgangsmåtar og fortolkingspremiss. I andre del av emnet skal studentane fordjupe seg i ein vald metodetilnærming (kvalitativ/kvantitativ). Studentane skal få djupare kjennskap til den framgangsmåten dei har valt, slik at dei er i stand til å gjennomføre og drøfte innsamling og analyse av materiale.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten:
- har kunnskap om ulike vitskapeleg paradigme og forklaringsmåtar
- har kunnskap om sentrale omgrep og teoriar innanfor kvalitative og kvantitative metodar
- har kunnskap om mixed methods
- har kunnskap om forskingsetiske problemstillingar og formelle forskingsetiske prosedyrar
- har kunnskap om det vitskapsteoretiske perspektivet og teoriane den metoderetninga dei vel å fordjupa seg i, er forankra i
Ferdigheiter
Studenten:
- kan drøfte forskingsetiske problemstillingar i pedagogisk forsking
- kan reflektere over og diskutere ulike vitskapelege paradigme og forklaringsmåtar
- kan reflektere over og diskutere ulike gyldigheitskrav i kvantitative og kvalitative metodetradisjonar
- kan demonstrere praktiske ferdigheiter med konkrete metodar for datainnsamling og analyse
Generell kompetanse
Studenten:
- kan analysere og stilla seg kritisk til ulike forskningsresultat
- kan vurdere pedagogisk forskings- og utviklingsarbeid
Krav til forkunnskapar
Ingen.
Krav til studierett
Emnet er ope for alle med studierett på masterprogram i pedagogikk, IKT-basert.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Emnet kombinerer nettbaserte seminar, litteraturstudiar og praktiske øvingsoppgåver.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Det vil bli gitt obligatoriske arbeids- og øvingsoppgåver undervegs i semesteret.
Vurderingsformer
Heimeeksamen over to veker
Karakterskala
Ved sensur av emnet nyttast karakterskalaen A-F.
Vurderingssemester
Haust/vår, annakvart år.
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret og 01.01. for vårsemesteret.
Litteraturlista er på 1000 sider (+/- 10 %). Delar av litteraturen kan vere tilgjengeleg i form av eit kompendium. Det blir forventa at studentane gjer seg kjent med ulike søkeportalar for sjølv å kunne finne fram til anbefalt litteratur og anna relevant litteratur på internett.
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem. Evalueringa er nettbasert.
Programansvarleg
Insitutt for pedagogikk.
Emneansvarleg
Institutt for pedagogikk.
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet v/ Institutt for pedagogikk har det administrative ansvaret for emnet og studieprogrammet.
Kontaktinformasjon
https://www.uib.no/psyfa/43960/informasjonssenteret-ved-det-psykologiske-fakultetInformasjonssenteret ved Det psykologiske fakultet