Norsk
Fagdidaktikken handlar om kva eit skulefag er, har vore og kan vera og korleis læraren kan presentera og planleggja faget slik at elevar med ulike føresetnader og behov kan tileigna seg faget sitt kunnskapstilfang innanfor dei rammene som skulen er underlagt. For det første handlar skulefaget om kunnskapar og dugleikar som elevane treng for å kunna fungera i samfunnslivet, for andre om ein kritisk tenkjemåte som vektlegg elevane sin evne til å forsvara tanke- og ytringsfridom og perspektivrikdom, sjølvkritikk og toleranse og for det tredje om støtte til ein kommunikativ tenkjemåte som vektlegg elevane sin vilje og evne til å møta samfunnet sine mangfaldige utfordringar og til deltaking i demokratiske dialogar. Dette er sentrale element i skulen sitt allmenne dannings- og utdanningsprosjekt, og emnet skal gi eit grunnlag for læraren sitt arbeid med dette faget.
Undervisninga skal bidra til at studenten vidareutviklar kunnskapane sine om og i fag, samt lærer å planleggja, gjennomføra og vurdera kvaliteten på undervisninga og på elevane sine læreprosessar og læringsresultat.
Undervisninga i emnet skal bidra til å vidareutvikla studentane sin evne til kritisk refleksjon omkring sentrale, fagdidaktiske spørsmål, med vekt på utvikling og vurdering av det faglege innhaldet i skulefaget.
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, dugleikar og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten har kunnskapar om:
Dugleikar
Studenten kan:
Generell kompetanse
Studenten kan:
Fagdidaktikken skal relaterast til praksis i skulen.
Undervisninga vert organisert som førelesningar, seminar og verkstadsorientert arbeid i konsentrerte periodar før og etter praksis. Det vert stilt krav til studentane om dokumentasjon og/eller framlegging av eige arbeid.
Det er 100% obligatorisk deltaking på ein undervisningsverkstad som vert arrangert om lag midtvegs i praksisperioden. Godkjend deltaking på undervisningsverkstad føreset framlegging av eit undervisningsopplegg til diskusjon og at ein kommenterer ein annan student sitt framlegg. For studentar som tek SAKDI111 om vårsemesteret vil det bli gitt ei anna oppgåve.
For studentar som er på utveksling vil det bli utarbeidd alternativt opplegg.
4 timar skuleeksamen
Oppdatering: Vurderingsform endra frå skuleeksamen til 8 timars heimeeksamen hausten 2021 som del av tiltak for å hindre spreiing av koronaviruset.
Pensum tilsvarer ca. 300 sider
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret og 01.12. for vårsemesteret
Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Postboks 7802, 5020 Bergen
studieveileder@svfa.uib.no