Bachelorprogrammet i spesialpedagogikk ved Universitetet i Bergen byggjer på fagområda spesialpedagogikk, pedagogikk og psykologi, for å gje eit breitt fagleg fundament for å kunne arbeide systemretta og individorientert med tenester for barn og unge med ulike føresetnader for læring. Som sjølvstendig utdanning skal eit bachelorprogram i spesialpedagogikk også kunne kvalifisere til å gå inn i spesialpedagogiske arbeidsoppgåver i barnehage, skule og andre læringsarenaer. Studieprogrammet gir innsikt i og forståing av ulike kartleggingstilnærmingar som inngår i spesialpedagogisk verksemd. Gjennom studiet får kandidatane kunnskap om lovverk og andre styringsdokument som regulerer det spesialpedagogiske arbeidet. Studiet har som mål å gje studentane innsikt i korleis faget utviklar seg og korleis dei på ein profesjonell måte kan bidra til vidareutvikling av spesialpedagogisk praksis. Studieprogrammet skal også kunne gje grunnlag for vidare spesialisering (mastergrad).
I starten av studiet blir det lagt vekt på å gje studentane grunnleggande kjennskap til ulike delar av det spesialpedagogiske kunnskapsfeltet; innføring i spesialpedagogikk og ulike perspektiv på læring; generell utviklingspsykologi og språkutvikling;. Seinare i studiet får studentane kjennskap til og innsikt i læring og åtferdspsykologi; observasjon, kartlegging og tiltak i spesialpedagogisk praksis, lese- og skrivevanskar og forskingsmetode. I siste del av studiet skal studentane få kunnskap om og mogelegheit til å reflektere over spesialpedagogisk yrkesutøving i eit profesjonsteoretisk perspektiv, samt at dei skal fordjupe seg i eit sjølvvalt tema gjennom arbeidet med bacheloroppgåva. Undervegs i studiet inngår 100 timar praksis, og arbeids- og vurderingsformene på ulike emne vil reflektere både ei praktisk og teoretisk tilnærming.
Læringsutbyte
Kandidaten skal ved avslutta program ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Kandidaten ..
Ferdigheiter
Kandidaten ..
Generell kompetanse
Kandidaten ..
Generell studiekompetanse
I tillegg må du levere gyldig
EXPHIL-PSSEM/EXPHIL-PSEKS (10 stp)
SPED100 Innføring i spesialpedagogikk (15 stp)
PSYK114 Utviklings, kognitiv og biologisk psykologi (15 stp)
PED112 Pedagogiske perspektiv på læring (15 stp)
SPED101 Språkutvikling (15 stp)
SPED102 Observasjon, kartlegging og tiltak i spesialpedagogisk praksis (15 stp)
PSYK207 Læring og atferdspsykologi (15 stp)
PED210 Vitskapelege metodar (15 stp)
SPED200 Profesjonstenking - lovverk og etikk i teori og praksis (15 stp)
SPED250 Bacheloroppgåve i spesialpedagogikk (15 stp)
SPED211 Lese- og skrivevanskar (5 stp)
Studiet gjer ei spesialisering i spesialpedagogikk, som består av desse emna:
SPED101 - Språkutvikling (15 stp)
SPED102 - Observasjon, kartlegging og tiltak i spesialpedagogisk praksis (15 stp)
SPED200 - Profesjonstenkning - lovverk og etikk i teori og praksis (15 stp)
SPED250 - Bacheloroppgåve i spesialpedagogikk (15 stp)
PED210 - Vitskapelege metodar (15 stp)
SPED211 - Lese- og skrivevansker (5 stp)
PED112 - Pedagogiske perspektiv på læring (15 stp)
PSYK114 - Utviklings-, kognitiv og biologisk psykologi (15 stp)
PSYK207 - Læring og atferdspsykologi (15 stp)
1. semester:
SPED100 Innføring i spesialpedagogikk (15 stp)
PED112 Pedagogiske perspektiv på læring (15 stp)
2. semester:
SPED101 Språkutvikling (15 stp)
PSYK114 Utviklings, kognitiv og biologisk psykologi (15 stp)
3. semester:
SPED102 Observasjon, kartlegging og tiltak i spesialpedagogisk praksis (15 stp)
PSYK207 Læring og atferdspsykologi (15 stp)
4. semester:
EXPHIL-PSSEM/EXPHIL-PSEKS (10 stp)
PED210 Vitskapelege metodar (15 stp)
SPED211 Lese- og skrivevanskar (5 stp)
5. semester:
Valemne (30 stp)
6. semester:
SPED200 Profesjonstenking - lovverk og etikk i teori og praksis (15 stp)
SPED250 Bacheloroppgåve i spesialpedagogikk (15 stp)
På bachelorprogrammet i spesialpedagogikk er det forventa og fagleg anbefalt at du reiser på utveksling i ditt 5. semester, og tar 30 valfrie studiepoeng i eit anna land. Det er viktig å reise på utveksling for å få nye perspektiv og erfaringar frå ein anna kultur og eit anna universitet. UiB og Det psykologiske fakultet har mange gode avtaler å velje mellom, og du kan sjølv velge om du vil reise på utveksling til universitet i Norden, Europa, eller til land utanfor Europa som er særleg relevant for deg som studerer spesialpedagogikk. Vi kan til dømes anbefale universitet i USA, Canada, Australia, Sør-Afrika, New Zealand, Danmark, Storbritannia, Nederland og Spania.
Emna som inngår i det tilrådde studieløpet vert karaktersett med bokstavkarakterar (A-F)
Fullført bachelorgrad i spesialpedagogikk kvalifiserer for opptak til masterstudium i pedagogikk ved UiB. Studiet kan òg kvalifisere for opptak til andre masterstudium ved Det psykologiske fakultet.
Føresett at obligatoriske logopediemne vert tatt som valemne, kan studentar med bachelor i spesialpedagogikk vere kvalifisert til opptak for master i logopedi ved UiB.
Studiet kan kvalifisere for opptak til master i spesialpedagogikk ved andre lærestader.
Søkjarar til utdanningar der studentar kan komme i kontakt med mindreårige som ein del av klinisk undervisning eller praksis, skal leggje fram politiattest som nemnt i politiregisertelova § 39 første ledd i samband med opptak.
Studentar på bachelorprogrammet i spesialpedagogikk skal bli vurdert om dei er skikka under heile studiet, jf. forskrift om skikkethetsvurdering i høyere utdanning.