Haust
Geografifaget dreiar seg om verdsbiletet - om mangfald, variasjon og samspel i naturgjevne og menneskeskapte lokale og globale prosessar på jordoverflata. Faget er kjenneteikna ved store kontaktflatar til andre fagdisiplinar innan både samfunnsvitskap og naturvitskap.
Studiet tilbyr innføring og spesialisering innan tre retningar.
Forsking og undervisning i desse områda kan omfatte ulike geografiske nivå, frå lokal til global skala. Omgrepa rom, stad og region står sentralt i geografisk forsking. Metodisk er faget både kvalitativt og kvantitativt orientert, med ein sterk feltarbeidstradisjon. Feltstudiar utgjer difor ein sentral metodisk del av faget, noko som kjem til uttrykk i undervisninga. Særskilde geografiske metodar omfattar dessutan kartografi, geografiske informasjonssystem (GIS) og fjernanalyse (satellittmåling).
Institutt for geografi tilbyr studium på lågare grad (Bachelor), høgare grad (Master) og doktorgrad (ph.d.). Feltkurs og ekskursjonar utgjer ein viktig del av undervisninga på alle nivå og er obligatoriske.
Ein kandidat med fullført program skal ha følgjande totale læringsutbyte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Kandidaten
Ferdigheiter
Kandidaten
Generell kompetanse
Kandidaten
GEO110 Kartografi og tematiske kart
GEO111 Landformdannande prosessar
GEO113 Klima, oseanografi og biogeografi
GEO124 Regional utvikling
GEO125 Økonomisk globalisering, produksjonssystem og miljø
GEO131 Mat, miljø og berekraftig utvikling
Det er krav om 100 studiepoeng i geografi, som utgjer spesialiseringa i graden. Spesialisering er 70 studipoeng obligatoriske og 30 sptudiepoeng i valt studieretning.
Felles innføring (70 studiepoeng):
GEO110 Kartografi og tematiske kart
GEO111 Landformdannande prosessar
GEO113 Klima, oseanografi og biogeografi
GEO124 Regional utvikling
GEO125 Økonomisk globalisering, produksjonssystem og miljø
GEO131 Mat, miljø og berekraftig utvikling
Val av studieretning (30 studiepoeng):
Bachelorprogrammet i geografi har 60 frie studiepoeng. Studenten kan velje emne innanfor fag som er relevante for eigen vidare utdanning eller yrkesplanar. Studentane kan ta frie studiepoeng på utveksling ved eit utalandsk universitet.
I 5. semester har vi desse anbefalte emna:
GEO215 Geografiske informasjonssystem: Teori og praksis
GEO217 Hydrologi, grunnvatn og geofarar
GEO260 Praksisemne i geografi
GEO281 Miljøforvaltning og planlegging
Bachelorgraden i geografi inneheld ein spesialiseringsdel på 100 studiepoeng. Spesialiseringa omfattar 70 studiepoeng på 100-nivå: GEO110, GEO111, GEO124, GEO113, GEO125 og GEO131. Dei resterande 30 studiepoenga er spesialisering i ein valfri studieretning på 200-nivå.
Tilrådd studieløp for bachelor i geografi og tverrfaglege program med spesialisering i geografi:
1. semester: Ex.phil, GEO100 og GEO110
2. semester: GEO111 og GEO124
3. semester: GEO113, GEO125 og GEO131
4. semester: Frie studiepoeng
5. semester: Frie studiepoeng
6. semester: spesialisering i studieretning på 200-nivå
Krav til spesialisering i studieretning på 200-nivå:
Undervisninga vil normalt omfatte førelesingar, feltkurs, datalab og seminarundervisning i mindre grupper i kombinasjon med tilbakemelding på skriftlege arbeider undervegs i studiet.
Det vert undervist på norsk på alle kurs på 100-nivå, mens det på 200-nivå vert undervist både på engelsk og norsk.
Undervisninga vil normalt omfatte førelesingar, feltkurs, datalab og seminarundervisning i mindre grupper i kombinasjon med tilbakemelding på skriftlege arbeider undervegs i studiet.
Det vert undervist på norsk på alle kurs på 100-nivå , mens det på 200-nivå vert undervist både på engelsk og norsk.
Karakterar ved Universitetet i Bergen gis på ein av to måtar; anten
Bokstavkarakterar er det vanlegaste.
Fullført bachelor i geografi kvalifiserer til å søkje opptak på mellom anna Master i geografi, Master's in Geogragraphies of Sustainable Development og Master's in System Dynamics.
Opptaksgrunnlag til master:
Godkjent og fullført spesialisering i geografi som består av 70 studiepoeng på 100-nivå og 30 studiepoeng på 200-nivå. GEO100 kan ikkje inngå i dei 100 studiepoenga. Følgjande kurs er obligatoriske for bachelor i geografi: GEO110, GEO111, GEO113, GEO124, GEO125, GEO131, og metode, teorikurs og feltkurs på 200-nivå etter studieretning:
Naturgeografi: GEO204, GEO212 og GEO291
Miljø- og landskapsgeografi: GEO204, GEO206, GEO281/GEO282/GEO283 og GEO293
Samfunnsgeografi: GEO204, GEO206, GEO222 og GEO292
Som geograf ser du på samfunnsutfordringar både frå samfunns- og naturperspektiv. Denne kompetansen er grunnleggande for å kunne finne gode løysingar og førebyggande tiltak fram mot ei berekraftig utvikling. Geografar jobbar innan planlegging, regional utvikling og miljøforvalting innan offentleg og privat sektor. Mange jobbar også i utdanning og forsking, organisasjonar eller NGO, i inn- og utland.
Geografar har kompetanse som gjer dei attraktive i arbeidslivet: Dei er prosjektorienterte og har ein tverrfagleg bakgrunn med fokus på berekraftig samfunnsutvikling. Dette gir ein vid arbeidsmarknad i offentleg forvaltning og næringsliv. Gjennom feltkursa er geografistudentane vane med å jobbe i grupper og presentere resultata munnleg og skriftleg. I studiet får du kompetanse i bruk av digitale kart og GIS som er etterspurt i arbeidslivet og er eit nyttige verktøy for å forstå ei verd i endring.
Undervisningskompetanse
Undervisningskompetanse i geografi i ungdomsskulen og den vidaregåande skulen vert dekka gjennom eksamen i 60 studiepoeng blant emna på 100-nivå: GEO110, GEO111, GEO113, GEO124 og GEO125/ GEO131. Det er eit krav at du har minst 20 poeng innan anten natur- eller samfunnsgeografi. GEO110 kan inngå i begge retningane.
Institutt for geografi
studieveileder.geog@uib.no
Geografifaget er tverrfaglig og dreier seg om verdensbildet - om mangfold, variasjon og samspill i det naturgitte og det menneskeskapte på jordoverflaten. Faget er kjennetegnet ved store kontaktflater til andre fagdisipliner innen både samfunnsvitenskap og naturvitenskap.
Studiet tilbyr innføring og spesialisering innen tre tradisjoner. Disse blir ofte gruppert under overskrifter som naturgeografi, samfunnsgeografi, og miljø-, ressurs- og utviklingsgeografi.
Gjennom forskning og undervisning tar "Bergensgeografien" sikte på å ivareta disse tre fagtradisjonene gjennom tre satsingsområder; Klima-, natur- og miljøendringer, Miljø, ressurser og utvikling og Steds- og næringsutvikling. Forskning og undervisning i disse områdene kan ha forskjellige romlige nivåer, fra det lokale til det globale. Begrepene rom, sted og region står sentralt i geografisk forskning, men kan gis ulikt innhold i de forskjellige teoretiske tilnærminger. Metodisk er faget såvel kvalitativt som kvantitativt, med en sterk feltarbeidstradisjon. Feltstudier utgjør derfor en sentral metodisk del av faget, noe som kommer til uttrykk i undervisningen. Spesielle geografiske metoder omfatter dessuten kartografi, geografiske informasjonssystemer (GIS) og fjernanalyse (satellittmåling).
Det er i dag mange alternativ for dei studentane som ønskjer å ta ein del av utdanninga i et anna land. Universitetet i Bergen har samarbeidsavtalar med universitet, institusjonar og organisasjonar i mange land og regionar. Institutt for geografi tilbyr studieopphald i desse landa som integrert del av bachelorgraden.
Tilrådd fyrstesemester til bachelorgraden i geografi omfatter ex.phil., SV100 og GEO100.
Den enkleste måten å oppnå bachelorgraden i geografi på er gjennom å ta 60 studiepoeng i emner på GEO100-nivå og 30 studiepoeng i en av studieretningene på GEO200-nivå, tilsammen 90 studiepoeng. Geografi har 3 ulike studieretninger, naturgeografi, miljø, ressurs- og utviklingsgeografi samt samfunnsgeografi, knyttet til GEO200-nivå.
Anbefalt førstesemester til bachelorgraden i geografi består av ex.phil, SV 100 og GEO 100. Bachelorgraden i geografi består av en spesialiseringsdel på 90 studiepoeng. Spesialiseringen består normalt av GEO112, GEO115, GEO123, GEO131, GEO151 og GEO 121 eller GEO111, tilsvarende 60 studiepoeng. De resterende 30 studiepoeng velges blant GEO emner på 100- og 200-nivå. Men dog, uansett studieretning skal bachelor i geografi inneholde:
Merk at det er tillatt å ta en bachelor i geografi bestående av geografirelaterte emner innen kun samfunns- eller naturgeografi, men for å oppnå undervisningskompetanse i den videregående skolen må studenten ta studiepoeng både innen naturgeografi og innen samfunnsgeografi på GEO100-nivå (se Yrkesvegar).
Feltkurs og ekskursjonar utgjer ein viktig del av undervisninga på alle nivå og er obligatorisk.
Geografer har en bred arbeidsmarked som følge av spennvidden i faget og den bruksrettede karakteren. Geografifaget utdanner profesjonelle yrkesutøvere til et bredt arbeidsmarked, vesentlig innen offentlig forvaltning, men også til det private næringslivet. De siste årene har de fleste geografer gått inn i stillinger der de arbeider som ledere, planleggere, lærere, utredere og konsulenter innen områder som administrasjon, distriktsutbygging, miljøforvaltning, oversikts- og næringslivsplanlegger og samferdsel. Flere kandidater arbeider som forskere og utredere ved frittstående forsknings- og utrednings-institutter, mens andre har gått til yrker innen skoleverket, oljevirksomhet og databransjen. Geografer arbeider også med utviklingsspørsmål hos nasjonale og internasjonale bistands-organisasjoner.
Undervisningskompetanse
Undervisningskompetanse i geografi i ungdomsskolen og den videregåande skolen vert dekka gjennom eksamen i 60 studiepoeng blant emna GEO11, 112, 115, 121, 131, 123 og 151. Det er eit krav at du har minst 20 poeng innan andten natur- eller samfunnsgeografi. GEO115 kan ingå i begge retningane.
Institutt for geografi, tlf: 55 95 93 83, epost: post@geog.uib.no