Studieprogram: MAMD-MANT Klinisk masterstudium for fysioterapeuter i manuellterapi (MFMT) - Høst 2022




Namn på grad

Dette masterprogrammet fører fram til graden Master i helsefag, klinisk masterstudium i manuellterapi for fysioterapeuter (MMT)

 

 

Omfang og studiepoeng

Klinisk masterstudium for fysioterapeutar i manuellterapi har et omfang på 120

studiepoeng og er normert til 2 år.

 

15 studiepoeng er felles emne med masterprogram i helsefag.

75 studiepoeng er fagspesifikke emne.

 

I det andre studieåret skal studentane skrive ei masteroppgåve som bind teori og praksis saman innan manuellterapi, og kunnskap knytt til undersøking og behandling av pasientar med muskel- og skjelettplager skal synleggjerast. Masteroppgåva utgjer 30 studiepoeng og skal vera eit frittståande arbeid eller inngå som ein avgrensa, men sjølvstendig del av eit pågåande forskingsprosjekt.

Fulltid/deltid

Fulltid

Undervisningsspråk

Norsk

Studiestart - semester

Vår, anna kvart år.

 

Neste gong vår 2023.

Søknadsfrist 15. august 2022.

soknadsweb.uib.no

Mål og innhald

 

Ein fysioterapeut med vidareutdanning i manuellterapi kan kallast manuellterapeut og er spesialisert i å undersøke og behandle pasientar med lidingar i muskel- og skjelettapparatet.

Studiet skal sikre at manuellterapeutar har dei kunnskapane, haldningane og ferdigheitene som ein primærkontakt med ansvar for pasientar med muskel- og skjelettlidingar treng for forsvarleg utøving.

Studiet vidareutviklar fysioterapeuten sin basis for kritisk analytisk tenking og fagutvikling etter vitskapsmetodiske kriterium.

 I studiet skal studenten praktisere under rettleiing ved klinikk eller institutt som er godkjent av universitetet til dette formålet, og kontrakt med praksisstaden vert gjort ved tildeling av studieplass

Studiet er tilrettelagt for fysioterapeutar som allereie har klinisk erfaring bak seg og som vil heva sin formelle og reelle kompetanse gjennom å vidareutvikle sine teoretiske kunnskapar og praktiske ferdigheiter, og lære seg å anvende vitskapelig basert kunnskap som grunnlag for fagutøvinga. MMT tar utgangspunkt i at studenten allereie har grunnutdanning i fysioterapi og dermed kunnskap og forståing av bl.a. anatomi, biomekanikk, fysiologi, patologi, treningsteori og -metodikk, og ein praksis fundert på et samfunnsorientert perspektiv for sjukdom.

Læringsutbyte

Etter fullført studium har kandidaten følgjande læringsutbyte:

 

Kunnskapar:

 

Ferdigheiter:

 

Generell kompetanse:

Opptakskrav

For å bli teken opp på Klinisk masterstudium i manuellterapi for fysioterapeutar, må ein ha bachelorgrad i fysioterapi eller tilsvarande og norsk autorisasjon som fysioterapeut samt 1 år fysioterapipraksis etter autorisasjon.

Søkjar må forstå og snakke norsk flytande ettersom studiet inneheld mykje pasientbehandling.

 

http://www.uib.no/igs/114726/rangeringsregler-mtUtfyllande skildring av rangeringsreglene finn du her

 

http://www.uib.no/mofa/66377/opptak-til-masterstudium-ved-det-medisinsk-odontologiske-fakultetMeir informasjon om søknadsprosedyren finn du her

Obligatoriske emne

Alle emne er obligatoriske.

Teoriundervisning og ferdigheitstrening i manuellterapi føregår i felles obligatorisk undervisning ved universitetet, mens utøving skjer i pasientbehandlingssituasjon under supervisjon hos godkjent rettleiar. For å kunne gå opp til avsluttande klinisk eksamen i manuellterapi må studenten dokumentera at han/ho minimum har hatt 1500 pasientkonsultasjonar.

Før studenten får gå opp til avsluttande praktisk eksamen i manuellterapi, må ho/han ha fått godkjent alle tidlegare interne oppgåver og eksamenar. Studenten må ikkje ha et fråvær frå undervisninga som overskrider 20% i den eininga som skal prøvast ut til eksamen. Dokumentasjon frå rettleiar for gjennomført og godkjent klinisk praksis må innleverast før studenten får gå opp til avsluttande praktisk eksamen. Etter søknad kan masteroppgåva innleverast etter klinisk eksamen dersom særskilte grunner tilseier det.

Omfang masteroppgåva

I det andre studieåret skal studentane skrive ei masteroppgåve som bind teori og praksis saman innan manuellterapi, og kunnskap knytt til undersøking og behandling av pasientar med muskel- og skjelettplager skal synleggjerast.

Masteroppgåva utgjer 30 studiepoeng og skal vera eit frittståande arbeid eller inngå som ein avgrensa, men sjølvstendig del av eit pågåande forskingsprosjekt. Overordna mål med masteroppgåva er å fremja evna til kritisk analytisk tenking innan faget manuellterapi. Gjennom masteroppgåva skal studenten få erfaring i å gjennomføre ei systematisk studie ved hjelp av vitskaplige metodar og forskingsetiske godt funderte val, og å dokumentera forståing av sentrale forskingsprinsipp og vise evne til systematisk og kritisk analyse av problemstillingar og datatilfang knytt til manuellterapi.

Rekkefølgje for emne i studiet

Dette er ei rettleiande oversikt over emne som går inn som ein del av studieprogrammet. Det kan kome endringar.

MANT311A / Manuellterapi del 1 føregår i 1. og 2. semester

MANT312A / Manuellterapi del 2 føregår i 3.og 4. semester

MANT395 / Masteroppgåva er i 3. og 4. semester

 

HEL320A / Forskingsmetode og -etikk er i 2. semester

HELSTA / Statistikk i helsefagleg forsking er i 2. semester

 

MANT301A / Smertefysiologi er 1. semester

MANT302A / Anatomi er i 1. semester

MANT305A / Patologi er i 1. semester

MANT307 / Biomekanikk er 1. og 2. semester

MANT303A / Radiologi er i 3. semester

MANT304A / Rørslevitskap og treningsteori 2. og 3. semester

 

MANT306 / Dei teoretiske støttefaga er i 3. semester

Arbeids- og undervisningsformer

I undervisninga vert det brukt mange ulike læringsformer: Forelesingar, gruppearbeid, studentpresentasjonar, seminar, sjølvstendige skriftlege arbeid og nettbasert læring der det er mogleg, samt praktiske samlingar og rettleia praksis.

Studiet sikrar at teori og handverkskunnskap er integrert i praktisk utøving av manuellterapi. Mellom kvar undervisningsbolk skal studentane bruke og vidareutvikle sine ferdigheiter ved ein klinisk praksisstad der ein godkjent rettleiar har ansvar for at teknikkar og metodar som er undervist ved universitetet vert anvendt.

Undervisningsmetodar

I undervisninga vert det brukt mange ulike læringsformer: Forelesingar, gruppearbeid, studentpresentasjonar, seminar, sjølvstendige skriftlege arbeid og nettbasert læring der det er mogleg, samt praktiske samlingar og rettleia praksis.

Studiet sikrar at teori og handverkskunnskap er integrert i praktisk utøving av manuellterapi. Mellom kvar undervisningsbolk skal studentane bruke og vidareutvikle sine ferdigheiter ved ein klinisk praksisstad der ein godkjent rettleiar har ansvar for at teknikkar og metodar som er undervist ved universitetet vert anvendt.

Vurderingsformer

Ulike former for vurdering vert brukt; praktisk, munnleg og skriftleg.

 

I dei fagspesifikke emna testar ein kunnskap ved presentasjon av sjølvstendig arbeid og/eller gjennom avsluttande prøver, inklusiv vurdering av utføring i praksissituasjon. I fellesemnet i forskingsmetode har ein mappevurdering, der både medstudent og rettleiar gjer tilbakemelding undervegs, med ei skriftleg innlevering til slutt.

Karakterskala

Karakterskala (A-F). I nokre høve kan det nyttast bestått/ikkje bestått.

Vitnemål og vitnemålstillegg

Vitnemål blir skrive ut etter at graden er fullført.

 

STUDIETS MÅLSETTING, INNHOLD OG ORGANISERING

Det kliniske mastergradsprogrammet i manuellterapi er eit fulltidsstudium over 2 år og

har fire hovudmodular som til saman utgjer 120 studiepoeng. Manuellterapi teori og

praksis utgjer hovudbolken begge åra med 65 studiepoeng, der masteroppgåva tel

30.Dette inkluderar 1800 konsultasjonar/behandlingar av pasienter. Studentane skriv ei

sjølvstendig masteroppgåve som bind saman teori og praksis innan manuellterapi, og

kunnskap knytt til undersøking og behandling av pasientar med muskel- og skjelettplager

vert synliggjort gjennom ei vitskapleg oppgåve i andre studieår. I studiet praktiserer

studenten under rettleiing ved klinikk eller institutt som er godkjent av universitetet til

dette formålet. Den avsluttende kliniske eksamen testar både teoretisk kunnskap og

kliniske ferdigheitar på faktiske pasienter.

Relevans for arbeidsliv

Etter fullført Klinisk masterstudium i manuellterapi for fysioterapeutar er ein

kvalifisert til:

 

Evaluering

Dei fagspesifikke emna har alle studentevaluering der sentrale spørsmål vert svart på munnleg og/eller skriftleg. Resultata av evalueringa vert drøfte i lærargruppa der ein vurderer vidare utvikling av emne og studieretning.

Emne- og programevalueringar finn ein på kvalitetsbasen.uib.no.

Programansvarleg

Programutval for master i helsevitskap. Programutvalet har ansvar for fagleg innhald, oppbygging av studiet og kvaliteten på studieprogrammet

Kontakt:studie.igs@uib.nomailto:studie@isf.uib.no

Administrativt ansvarleg

Det medisinske fakultet ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin har det administrative ansvar for programmet.

Kontaktinformasjon

Ta gjerne kontakt med studieadministrasjonen ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin dersom du har spørsmål: studie.igs@uib.no

 

Mål og innhald

Manuellterapi er en offentlig videreutdanning for fysioterapeuter. Studiet er tilrettelagt for fysioterapeuter som allerede har klinisk erfaring bak seg og som vil videreutvikle sin formelle og reelle kompetanse gjennom å heve sine teoretiske kunnskaper, utvide sine praktiske ferdigheter, og lære seg å anvende vitenskapelig basert kunnskap som grunnlag for sin fagutøvelse. Utdanninga skal dyktiggjøre fysioterapeuten i analyse, vurdering og behandling av den nevro- muskulære- og biomekaniske funksjon i bevegelsesapparatet. Gjennom generell, lokal og spesifikk undersøkelse vurderes kroppens ledd med tilhørende vevsstrukturer med tanke på mobilitet, stabilitet, smerte og funksjon. Manuellterapi omfatter spesifikke og generelle behandlingsmetoder for å bedre eller vedlikeholde funksjon, eller forsinke en progredierende funksjonssvikt. Behandlingen kan innbefatte manipulasjonsteknikker på ledd, det vil si hurtig mekaniske håndgrep for å bedre den lokale funksjon. Manuellterapeutens vurdering gjøres med en grunnleggende forståelse for at feilfunksjoner i muskel- og skjelettsystemet også kan skyldes psykologiske og sosiale forhold.

Krav til forkunnskapar

For å bli teken opp på masterprogrammet i helsefag, studieretning Klinisk masterstudium i manuellterapi for fysioterapeutar, må du ha bachelorgrad i fysioterapi eller tilsvarande og autorisasjon som fysioterapeut samt 1 år fysioterapipraksis etter autorisasjon.

Metode

Du får innføring i kvalitative og kvantitative forskingsmetodar, inkludert statistikk. I samband med masteroppgåva vel du metodisk tilnærming ut frå den problemstillinga du skal utforske.

Undervisning

I undervisninga nyttar me mange ulike læringsformer: Førelesingar, gruppearbeid, studentpresentasjonar, seminar, sjølvstendige skriftlege arbeid og nettbasert læring der det er mogleg, samt praktiske samlingar og rettleia praksis. For å sikra at teori og handverkskunnskap er integrert i praktisk utøving av manuellterapi, er det naudsynt med ein naturlig samanheng mellom teori og praksis. Teoriundervisning og ferdigheitstrening i manuellterapi føregår i felles obligatorisk undervisning ved universitetet, mens utøving skjer i pasientbehandlingssituasjon under supervisjon hos godkjent rettleiar. Mellom kvar undervisningsbolk skal studentane anvende sine ferdigheiter ved ein klinisk praksisstad der ein godkjent rettleiar har ansvar for at teknikkar og metodar som er undervist ved universitetet, vert anvendt.

Masteroppgåve

Masteroppgåva utgjer 30 studiepoeng og skal vera eit frittståande arbeid eller inngå som ein avgrensa, men sjølvstendig del av pågåande forskingsprosjekt. Hovudformålet er at du skal dokumentere forståing av sentrale forskingsprinsipp og vise evne til systematisk og kritisk analyse av problemstillingar og datatilfang knytt til manuellterapi.

Oppbygging av studiet

Dette er ei rettleiande oversikt over emner som går inn som ein del av studieprogrammet og er basert på studiestart haustsemesteret. Det kan kome endringar.

Modul A: Manuell terapi - teori, praksis og klinikk

MANT311 / Manuell terapi (MFMT) : Modul A1, del 1 (dugleiksopplæring - manuell terapi, klinisk dugleik) (Obligatorisk, 1.og 2. semester)MANT312 / Manuell terapi (MFMT) - Dugleiksopplæring (modul A1, del 2 - manuell terapi, klinisk dugleik) (Obligatorisk, 3. og 4. semester)MANT395 / Masterprogram i helsefag - Manuell terapi (MFMT) - Teori og klinik masteroppgave (modul A2) (Obligatorisk, 3. og 4. semester)

Modul B: Forskningsmetode

HEL320 / Masterprogram i helsefag, felles studiedel: Forskningsmetode og -etikk (Obligatorisk, 2. semester)

Modul D: Teoretiske støttefag

MANT306 / Manuell terapi (MFMT)- Modul D i teoretiske støttefag (Obligatorisk, 3. semester)

Modul C: Basalfag

Smertefysiologi, anatomi, patologi, radiologi, biomekanikk, rørslevitskap og treningsteori.

Fageining og spesialisering

Det kliniske masterprogrammet i manuellterapi har fire modular som til saman utgjer 120 studiepoeng. Manuellterapi teori og praksis utgjer hovudbolken (65 studiepoeng). Studiet vektlegg det teoretiske grunnlaget i faget, kliniske ferdigheiter og praktiske utøving. I studiet skal studenten praktisere under rettleiing ved klinikk eller institutt som er godkjent av universitetet til dette formål, og kontrakt med praksisstaden vert gjort ved tildeling av studieplass. MMT tar utgangspunkt i at studenten allereie har grunnutdanning i fysioterapi og dermed kunnskapar og forståing av bl.a. anatomi, biomekanikk, fysiologi, patologi, treningsteori og -metodikk, og ein praksis fundert på et samfunnsorientert perspektiv for sjukdom. Det vert bygd vidare på dei nemnte basalfaga, (30 studiepoeng), samt på teoretiske støttefag (10 studiepoeng) og forskingsmetode (15 studiepoeng). I det andre studieåret skal studentane skrive ei klinisk masteroppgåve som bind teori og praksis saman innan manuellterapi, og kunnskap knytt til undersøking og behandling av pasientar med muskel- og skjelettplager skal synliggjørast.

Oppstart

januar 2009

Programansvarleg

Programutval for master i helsefag. Programutvalet har ansvar for fagleg innhald, oppbygging av studiet og kvaliteten på studieprogrammet

Kontakt: studie@isf.uib.no

Administrativt ansvarleg

Institutt for samfunnsmedisinske fag, Seksjon for fysioterapivitskap. studie@isf.uib.no