Studenten skal ved avslutta emne ha følgande læringsutbytte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar:
Studenten kan gjere greie for
Ferdigheiter:
Studenten kan:
Generell kompetanse:
Studenten kan:
Førelesingar: Skal gi ei innføring i og oversikt over viktig leiingsteori, samt viktige oppgåver og roller leiarar har. Tema er:
- Kva er god leiing på norsk?
- God kommunikasjon og effektiv tilbakemelding.
- God samhandling og etikk i leiarrolla.
- Om å utvikle og endre organisasjonar.
Lærarstyrte øvingar: Lærarstyrt undervising skal gi studentane moglegheit til praktisk utprøving av sentrale utfordringar for leiarar, samt gi erfaring med fenomen og prosesser som er viktige for leiarar å forstå og styre. Målet her er refleksjon personleg knytt til eigne føresetnader i leiarrolla, samt ferdigheitstrening i viktige leiaroppgåver. Undervisninga føregår delvis i plenum og delvis i mindre grupper. Dei vil ha karakter av både testar av egne leiarpreferansar samt tilbakemelding og refleksjon rundt eigne resultat, men også innehalde diskusjonar, case-løysingar, rollespel og gruppesimuleringar. Lærar styrer, kommenterer og sørger for framdrift og refleksjon. Det blir også venta at studentane arbeider med stoffet gjennom læreboka i leiing som ligg i tilrådd litteratur. Tema er: Identifisering og refleksjon om eiga leiaråtferd basert på NEO-PI eller liknande måleinstrument. Case og trening i effektiv kommunikasjon og tilbakemelding i konfliktsituasjonar. Gi tilbakemelding på andre sine refleksjonsnotat. Leiing av problemløysing i mindre grupper.
Sjølvstudium: Sjølvstudium er ein viktig del av kurset. Dette er basert på tilrådd litteratur, der hovuddelen er å finne i ei lærebok om leiing med utgangspunkt at ein skal utvikle seg sjølv som mogleg framtidig leiar. Med utgangspunkt i talet på studiepoeng i emnet (tilsvarande 81 lesetimar), vil dette samla utgjere ca. 540 sider. Kurset blir avslutta med eit refleksjonsnotat på 4-6 sider, der studentane skriv om kva dei sjølve ser som viktige sider ved det å vere leiar, om kva god leiing er, samt refleksjonar over eigne styrkar og utviklingsbehov i rolla som leiar. Refleksjonane skal også knyttast til teoriar og modellar om leiing, organisasjon og personlegdom. Refleksjonsnotatet skal vere basert på undervisning og sjølvstudium.
Førelesingar: skal gi ei innføring i og oversikt over viktig leiingsteori, samt viktige oppgåver og roller som leiare innehar. Tema er: Kva er god leiing på norsk? God kommunikasjon og effektiv tilbakemelding. God samhandling og etikk i leiarrolla. Om å utvikle og endre organisasjonar, 12 timar.
Lærarstyrte øvingar: Lærarstyrt undervising skal gi studentane moglegheit til praktisk utprøving av sentrale utfordringar for leiarar, samt gi erfaring med fenomen og prosesser som er viktige for leiare å forstå og styre. Målet her er refleksjon og personlig læring knytt til egne forutsetningar i leiarrollen, samt ferdigheitstrening i viktige leiaroppgåver. Undervisninga føregår delvis i plenum og delvis i mindre grupper. De vil ha karakter av både testar av egne leiarpreferansar samt tilbakemelding og refleksjon over eigne resultat, men også innehalde diskusjonar, case løysningar, rollespill og gruppesimuleringar. Lærar styrer, kommenterer og sørgjer for framdrift og refleksjon. Det blir også venta at studentane arbeider med stoffet gjennom læreboka i leiing som ligg i anbefalt litteratur. Tema er:
- Identifisering og refleksjon om eiga leiaråtferd basert på Meyers Briggs Typeindikator eller liknande måleinstrument.
- Tilbakemelding til medstudentar om føresetnader i leiarrolla basert på MBTI.
- Case og trening i effektiv kommunikasjon og tilbakemelding i konfliktsituasjonar.
- Gi tilbakemelding på andre sine refleksjonsnotat. Leiing av problemløysning i mindre grupper.
- Viktigheita av å fastsette mål (puslespel-øving), 19 timar.
Sjølvstudium: Sjølvstudium er ein viktig del av kurset. Dette er basert på tilrådd litteratur, der hovuddelen er å finne i ei lærebok om leiing med utgangspunkt i at ein skal utvikle seg sjølv som mogeleg framtidig leiar. Med utgangspunkt i talet på studiepoeng (tilsvarande 81 lesetimar), vil dette totalt utgjere ca. 540 sider. Kurset blir avslutta med eit refleksjonsnotat på 4-6 sider der studentane skildrar kva dei sjølve ser på som viktige sider ved det å være leiar, kva god leiing er, samt refleksjonar over eigne styrkar og utviklingsbehov i rolla som leiar. Refleksjonane skal også knyttast til teoriar og modellar om leiing, organisasjon og personlegdom. Refleksjonsnotatet skal vere basert på undervisning og sjølvstudium.
Obligatorisk deltaking i lærarinstruerte øvingar. Eit refleksjonsnotat på 4-6 sider som skal vere utgangspunkt for studenttilbakemelding og gruppearbeid. Lesing av andres refleksjonsnotat for å gi tilbakemelding.
Obligatoriske arbeidskrav blir vurdert som Godkjent / Ikkje godkjent.
<a href=https://www.uib.no/psyfa/43960/informasjonssenteret-ved-det-psykologiske-fakultet>Informasjonssenteret ved Det psykologiske fakultet</a>