Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar:
Studenten kan
- gjera greie for biologiske og psykologiske stress-markørar, ulike strategiar for mestring av stress, tydinga av individuell robustheit og korleis individ og grupper kan forbetre evne til å mestre stress.
- gjera greie for kva som er kravd for å oppnå god situasjonsmedvit, og kva som kjenneteiknar god tenking og avgjerdstaking, irekna psykologiske mekanismar som truar god avgjerdstaking og korleis både individuelle ¿ og sosiale forhold påverkar evna til tenking, problemløysing og avgjerdstaking i operative situasjonar.
- gjera greie for kor viktig det er å ivareta eige personell i utøving av operativt leiarskap.
- gjera greie for normale og patologiske reaksjonar på traumatiske hendingar, irekna post traumatisk stressliding (PTSD), traumatisk hjerneskade, akutt stressliding (ASD) og naturlege sorgreaksjonar.
- gjera greie for korleis operative leiarar, team-medlemmer og organisasjonar kan ivareta personell både i førebuing, gjennomføring og etterfase av krevjande operasjonar, irekna korleis personell kan takast vare på etter traumatiske hendingar.
- gjera greie for sentrale utfordringar knytt til leiing i krisesituasjonar (critical incident leadership), konsentrert rundt leiaren og teamet.
- gjera greie for korleis robustheit og mestringsevne er relatert til leiaren, og korleis faktorar som situasjonsmedvit, samhandling og koordinert initiativ kan oppnåast under press.
- greie ut om korleis kunnskap om aktivering, motivasjon, mestring og læring kan brukast for å betre prestasjonar og fremja operativ trening.
- gjera greie for individuelle forhold som læringsstil, sjølvtillit og kontrollplassering og korleis desse faktorane kan fremja læring og trening.
Ferdigheiter:
Studenten kan
- drøfte ulike årsakar til at individ eller grupper ikkje meistrar ein operativ situasjon, og peike på moglege tiltak for å auke operativ yteevne.
- kjenne att avgjerdsfeller og sosiale prosessar, som hemmar evne til kritisk tenking og avgjerdstaking i operative situasjonar.
- gje råd om korleis tenking, samhandling, avgjerdstaking og leiing kan utviklast på individ og gruppenivå.
- drøfte fordelar og ulemper med å bruke ulike lærings- og treningsformat for å auke den operative kapasiteten til eit innsatslag eller ei avdeling.
- gje råd om korleis innsatspersonell bør takast vare på og følgast opp etter kritiske hendingar og operativ innsats.
Generell kompetanse:
Studenten kan
- integrere forskingsbasert psykologisk kunnskap i møte med kjerneutfordringar som mestring, læring, tenking, kriseleiing og ivaretaking av eige personell før-, under-, og etter kritiske operasjonar.