Emner: MATDID231-P Representasjoner og problemløsning i matematikkundervisningen - Høst 2022
Studiepoeng
10.0Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Haust
Undervisningsstad
Mål og innhald
Emnet tek sikte på å vidareutvikle studentens ferdigheiter og kunnskapar innan matematikkdidaktikk med utgangspunkt i artiklar og annan relevant litteratur. Studenten skriv ei prosjektoppgåve der fokus og litteratur vert individuelt avtalt. Gjennom arbeidet med emnet skal studenten bli kjent med matematikkdidaktisk forsking med tanke på å kunne nyttegjere seg denne kunnskapen i eigen undervisningspraksis.
Det vil bli fokusert på følgjande tema:
- Varierte representasjonar i matematikkundervisninga
- Problemløysing i matematikk
- Undervisning og læring av tall, algebra og funksjonar
- Bruk av digitale verktøy (GeoGebra)
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om bruk av ulike matematiske representasjonar i undervisninga
- har kunnskap om problemløysing i matematikk
- har kunnskap om undervisning og læring av tal og algebra
- kan gjere greie for utvalde eksempel på matematikkdidaktisk forsking knytt til bruk av representasjonar, problemløysing og undervisning og læring av tal, algebra og funksjonar
Ferdigheiter
Studenten kan
- sette seg inn i matematikkdidaktisk litteratur
- gjennomføre eit mindre matematikkdidaktisk prosjekt på sjølvstendig grunnlag
- bruke digitale verktøy i undervisning av algebra og funksjonar
Generell kompetanse
Studenten skal bli i stand til å
- presentere forsking munnleg og skriftleg og framstille denne slik at ei matematikkdidaktisk problemstilling vert klargjort
- bruke matematikkdidaktisk kunnskap i planlegging, gjennomføring og refleksjon over eiga undervisning
Krav til forkunnskapar
Samme krav som for oppstart til studiet.
Krav til studierett
For oppstart på emnet er det krav om studierett på PPU heltid. Emnet kan også tas av lektorstudenter som skal ta masteroppgave i matematikkdidaktikk.
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga vert gjeve i form av seminar, samt individuell eller gruppevis rettleiing.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Det er obligatorisk oppmøte og deltaking på seminar etter nærare avtale, og krav om gjennomføring av seminarpresentasjon og innlevering av utkast til prosjektoppgåva.
(gyldig tre semester; inneværende semester og to påfølgende)
Vurderingsformer
Prosjektoppgåve
Karakterskala
Bestått/ikkje bestått
Vurderingssemester
Det er ordinær eksamen kvart semester
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB og instituttet sitt kvalitetssikringssystem.
Kontaktinformasjon
Studierettleiar kan kontaktast her: Studierettleiar@math.uib.no
Tlf: 55 58 28 41
Institutt
Matematisk institutt