Emner: PEDA120 Læreren og elevene - Høst 2022
Studiepoeng
10.0Studiepoeng, omfang
10
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor
Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Haust
Undervisningsstad
Universitetet i Bergen
Mål og innhald
Målet med emnet er tredelt. Det fyrste er å gje studentane eit innblikk i kva lærarrolla inneber av forventingar og mandat, og korleis lærarrolla gjev rom for ulike måtar å vere lærar på. Studentane skal gjennom emnet reflektere over ansvar og etiske fordringar knytt til pedagogiske relasjonar.
Det andre målet er å gje studentane innblikk i dagens ungdomskultur og ei forståing for mangfaldet blant elevane når det gjeld særlege behov, kjønn, kultur og sosioøkonomisk bakgrunn. Undervisninga vil i denne samanheng ha særskilt fokus på inkludering og tilpassa opplæring som ideal og praksis.
Eit tredje mål er at studentane får ei grunnleggjande forståing for sentrale tema og omgrep i pedagogikkfaget, som danning, oppseding, undervisning og læring.
Eit overordna mål er at studentane gjennom emnet startar arbeidet med å danne eigen profesjonell identitet og øver opp dygder som toleranse, empati, inkluderingsevne og omsorg.
Emnet er knytt til kortpraksisemnet https://www.uib.no/nb/emne/KOPRA101KOPRA101, og det er forventa at studentane tek dette emnet parallelt med https://www.uib.no/nb/emne/PEDA120PEDA120.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar:
Studenten
- har forståing for kva lærarrolla inneber av forventingar og mandat
- har innsikt i kva som kjenneteiknar den pedagogiske relasjonen og kva for ansvar, dygder og etiske plikter dette inneber for læraren
- har breie kunnskapar om ungdomskultur, elevmangfald og elevar sine ulike styrker, behov og utfordringar i møte med skulen.
- kjenner til sentrale tema og grunnleggjande omgrep innafor pedagogikkfaget
Ferdigheiter:
Studenten
- kan reflektere over lærarrolla på bakgrunn av praksis, faglitteratur og styringsdokument
- kan vise dømmekraft knytt til etiske utfordringar og dilemma i møte med eleven
- kan vise forståing for elevmangfald og fremje inkludering
- kan drøfte sentrale pedagogiske tema og grunnleggjande omgrep
- kan bruke observasjon som metode
Generell kompetanse:
- kan orientere seg i, analysere og stille seg kritisk til informasjonskjelder og teoriar
- forstår kva det kan innebere å vere ungdom i dagens samfunn
- kan utvise relasjonskompetanse og mellommenneskelege dygder
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Studiepoengsreduksjon
.
Krav til studierett
Emnet er reservert for studentar på 5-årig lektorutdanning.
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga vert organisert gjennom førelesingar og seminar i mindre grupper. Seminarundervisninga legg vekt på studentaktive arbeidsmåtar og det vert forventa at studentane møter førebudd til seminara. Kvar student har tilbod om 2 timar individuell rettleiing.
Førelesingar: 5 x 2 timar
Seminar: 8 x 2 timar
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Undervisninga vert organisert igjenmmon førelesingar og seminar i mindre grupper. Seminarundervisninga legg vekt på studentaktive arbeidsmåtar, og det vert forventa at studentane møter førebudd til seminara. Kvar student har tilbod om 2 timer individuell rettleiing.
Førelesingar: 5 x 2 timar
Seminar: 4 x 2 timar
Seminar: 4 x 4 timar
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Frammøte og førebudd deltaking på seminar
- Utvikling av tekst på 1500-2000 ord innan gitte fristar
- Ein munnleg presentasjon i grupper
Vurderingsformer
I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer:
Hjelpemiddel til eksamen
.
Karakterskala
A-F
Vurderingssemester
Haust og vår
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06 for haustsemesteret.
Emneevaluering
Emnet vert evaluert i tråd med Det psykologiske fakultet sine rutinar for deltakende evaluering og UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Det matematisk-naturvitskapelege fakultet
Det humanistiske fakultet
Det samfunnsvitenskapelege fakultet
Emneansvarleg
Institutt for pedagogikk
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet
Kontaktinformasjon
https://www.uib.no/psyfa/43960/informasjonssenteret-ved-det-psykologiske-fakultethttps://www.uib.no/psyfa/43960/informasjonssenteret-ved-det-psykologiske-fakultetInformasjonssenteret ved Det psykologiske fakultet