Emner: UPSH301 Ulike perspektiv på sentrale helseutfordringer, del 1 - Høst 2022
Studiepoeng
10.0Studiepoeng, omfang
10 studiepoeng
Studienivå (studiesyklus)
Master
Undervisningsspråk
Norsk
Undervisningssemester
Haust
Mål og innhald
Mål
Studenten skal tileigne seg grunnleggande kunnskap om sentrale helseutfordringar i dagens Norge, samt om korleis bruk av ulike teoritradisjonar genererer ulik kunnskap om desse utfordringane. Målet er å styrke kritisk refleksjon rundt kunnskapsproduksjon på feltet helse og samfunn.
Innhald
Emnet gir ei innføring i komplekse utfordringar knytt til felta arbeid og helse, ein aldrande befolkning, migrasjonshelse, sosial ulikskap i helse og brukermedverknad. Emnet inkluderer vidare ei innføring i ulike teoritradisjonar - med vekt på eit biopsykosososialt, antropologisk og fenomenologisk perspektiv. Korleis ulike teoritradisjonar har implikasjonar for utvikling av og gyldigheit i vitskapleg kunnskap vert diskutert.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
KUNNSKAPER
Studenten har:
- Grunnleggande kunnskap om sentrale omgrep og problemfelt om arbeid og helse, ei aldrande befolkning og migrasjonshelse
- Grunnleggande kunnskap om sentrale omgrep og problemfelt knytt til ulikskap i helse og brukarmedverking
- Grunnleggande innsikt i korleis bruk av ulike teoretiske tradisjonar - med vekt på eit biopsykosososialt, antropologisk og fenomenologisk perspektiv - genererer ulike typar kunnskap innan forskingsfeltet helse og samfunn
FERDIGHEITER
Studenten kan:
- Diskutere komplekse helseutfordringar i dagens Norge
- Diskutere ulik type kunnskap innan felta arbeid og helse, ein aldrande befolkning, migrasjonshelse, ulikskap i helse og brukermedverknad
- Diskutere korleis sentrale helseutfordringar kan belyses frå ulike teoretiske perspektiv for å kunne produsere vitskapleg kunnskap på feltet
GENERELL KOMPETANSE Studenten kan:
- Reflektere kritisk rundt kompleksiteten i helseutfordringar i Norge i dag
- Reflektere kritisk rundt korleis bruk av forskjellige teoretiske perspektiv gir grunnlag for produksjon av ulik forskingsbasert kunnskap innan feltet helse og samfunn
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett
Studierett på masterprogram i helse og samfunn
Arbeids- og undervisningsformer
Følgjande undervisings- og arbeidsformer vert nytta:
- Førelesningar med studentførebuande/student-aktiviserande element
- Seminar med munnlege framlegg og diskusjon
- Seminar i grupper knytt til obligatoriske oppgåver, munnleg framlegg og tilbakemelding/diskusjon
- Sjølvstudium
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Gruppeoppgåve
- Munnleg presentasjon
Vurderingsformer
- Skriftleg individuell oppgåve
Karakterskala
Karakterskala A til F, der A er beste karakter og F er stryk.
Vurderingssemester
Haust
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.06. for haustsemesteret og 01.01. for vårsemesteret.
Emneevaluering
Emnet evaluerast etter gjeldande retningslinjer for studiekvalitet. Alle emneevalueringer blir lasta opp i studiekvalitetsdatabasen.
Programansvarleg
Programutvalet for helsefag er ansvarleg for masterprogrammet i helse og samfunn
Administrativt ansvarleg
Studieseksjonen ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin.
Kontaktinformasjon
Studierettleiar kan kontaktast her:mailto:Studie@igs.uib.nomailto:Studie@igs.uib.no
mailto:Studie@igs.uib.noStudie@igs.uib.no
Emneansvarlig Astrid Blystad kan kontaktes her:
astrid.blystad@uib.no