Undervisninga skal gi innføring i det ideologiske, juridiske og empiriske grunnlaget for dagens inkluderande skule og innføring i forsking om pedagogisk-psykologiske vanskar. Innføringa skjer gjennom ein kombinasjon av teoriundervisning og praksis, der studentane skal førebuast til å arbeide som psykolog med personar med pedagogisk-psykologiske vanskar, familiane deira, skulen som organisasjon og skulens eksterne støttesystem. Studentane skal få innsyn i dei vanlegaste vanskane som psykologen møter i arbeid i førstelinjeteneste, særleg i den pedagogisk-psykologiske tenesta (PPT), og aktuelle tiltak ovanfor desse vanskane.
Tema 1: Teori (7 sp)
Undervisninga skal gi studentane kunnskap om elevar med særskilte behov i skulen. Åtferdsvanskar, språkbaserte lærevanskar og generelle lærevanskar vil bli spesielt vektlagt, slik at studentane kan gjere greie for diagnostiske kjenneteikn ved desse vanskane, utviklingsforløp, komorbiditet, risikofaktorar, beskyttande faktorar og organisering av og innhald i opplæringstiltak. Studentane skal også lære om arbeidsmetodar i PP-tenesta: 1) Korleis PPT kan hjelpe skulen i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringa betre til rette for elevar med særskilte behov, 2) Korleis PPT skal sørge for at det blir utarbeidd sakkunnig vurdering der lova krev det, og 3) Systemretta forebyggande arbeid i skulen.
Tema 2: Rettleia praksis (8 sp)
I praksis ved eit PPT-kontor skal studentane få ytterlegare innføring i det praktiske arbeidet i PP-tenesta og i arbeidet med kartlegging av og tiltak ovanfor elevar med pedagogisk-psykologiske vanskar. Studentane skal også få praktisk innføring i systemretta og forebyggande arbeid, i tråd med opplæringslovas bestemmelsar for verksemda ved PPT-kontor.
Kunnskapar
Ved fullført emne skal kandidaten kunne:
Ferdigheiter
Ved fullført emne skal kandidaten kunne:
Generell kompetanse
Ved fullført emne skal kandidaten kunne:
Teori- og praksisforberedende undervisning skal organiseres som forelesninger, seminar, ekskursjoner og studentpresentasjoner. Veiledet praksis skal gå over 20 dager, totalt 140 timer, innenfor en 6-7 ukers periode. Praksisen gis, i den grad det er mulig, ved PPT-kontor i Bergen og nabokommunene. Hver student skal ha 20 timer veiledning, individuelt eller sammen med medstudent(er), gitt av pedagogisk-psykologisk veileder ved kontoret.
Obligatoriske arbeidskrav er gjenstand for vurderinga Godkjent / Ikkje godkjent.
Praksisrettleiaren skal skriftleg vurdere studentanes praksis som Bestått / Ikkje bestått.
4-timars skuleeksamen med kortsvarsoppgåver og ei langsvarsoppgåve.
Obligatoriske arbeidskrav må vere bestått før ein kan gå opp til eksamen.