INF389 - emnerapport 2006 høst

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Dette emnet har et nytt innhold fra gang til gang. Denne gangen var fokus på systembiologi og vi gikk gjennom materiale hentet fra to bøker. Det ble gitt presentasjoner av foreleser og post-doc i gruppen (de fleste av foreleser) – og noe materiale hentet fra artikler i tillegg. Forelesninger var power-point presentasjoner supplert med tavle-undervisning. Tror dette fungerte rimelig bra.

Strykprosent og frafall

Kurset var spesialisert og det var forventet at et lite antall studenter ville følge det og ta eksamen. Ingen strøk på eksamen. Et par interesserte (ikke studenter) fulgte forelesninger uten å ta eksamen.

Karakterfordeling

A: 1; 
B:2; 
C:1

Studieinformasjon og dokumentasjon

Informasjon ble lagt ut på egen web-side vedlikeholdt av foreleser. Studentportal brukt til å sende ut meldinger etc.

Tilgang til relevant litteratur

Deltagerne kjøpte hovedboken og fikk utlevert kopier av den andre boken. Ytterligere litteratur ble hentet fra web’en – mange relevante artikler er fritt tilgjengelig.

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Bra.

Andre forhold



Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Foreleser diskuterte opplegg med studenter underveis.

Oppsummering av innspill

Foreleser har inntrykk av at studentene var fornøyd med kurset. Deler av kurset var noe tungt teoretisk for noen av deltagerne, men mesteparten av stoffet var greit å følge og hovedboken (Alon) ble veldig godt likt.

Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Dette emnet (inf389) fungerer godt til å ta opp nye områder i feltet og fungerer også som prøveplass for utarbeiding av eventuelle nye faste kurs.