Emnet har fungert bra. Studentene har jobbet godt og vært aktive i diskusjoner og i praktiske aktiviteter. Faget har hatt en hovedlærer som har stått for det meste av undervisningen. I tillegg har nesten alle de andre lærerene ved musikkterapistudiet vært innom som gjestelærere med 3 eller 6 timer hver. Denne modellen synes å ha fungert bra.
Ingen stryk. Ingen frafall.
Se FS
Informasjon har blitt gitt muntlig og over Mi Side
Tilgang til relevant litteratur har vært tilfredstillende. Det var litt problemer i starten med å få tak i den ene hovedboka, da denne var gått ut av produksjon, men etterhvert fikk vi trykket opp et nytt eksemplar til hver student. Det ble også laget et kompendium til dette faget.
Det har vært mange utfordringer knyttet til undervisningslokaler og undervisningsutstyr/instrumenter dette året. I begynnelsen av vårsemesteret var undervisningen lagt til prøvesalen på Griegakademiet, noe som fungerte tilfredstillende. Etterhvert ble all undervisning flyttet til lokaler på Bergen Kulturskole. Manglede skapplass førte da til at tilgangen på instrumenter ble dårlig. Ofte måtte instrumentene bæres fra og til Griegakademiet, før og etter undervisningen. Disse forholdene har imidlertid forbedret seg etter at det ble kjøpt inn instrumentskap. På klasserommene er alle bord og stoler stablet vekk, noe som gjør at de første 5 minuttene av timene ofte går bort til å gjøre i stand klasserommet. Det finnes ikke prosjektor på alle klasserom på kulturskolen. I begynnelsen av året medførte dette at prosjektor og lerret måtte hentes og leveres på Griegakadmiet. Innkjøp av ny prosjektor og lerret gjorde dette etterhvert enklere. Det er også tidvis vanskelig å få tak i videospiller og TV på kulturskolen.
Det ble holdt muntlige evalueringer av kurset ved slutten av hvert semester, muntlig evaluering som del av programevaluering samt skriftlig evaluering av emnet på slutten av året.
Studentene var i all hovedsak godt fornøyd med undervisningen. Skriftlig evaluering gav 5,4 på den teoretiske delen (skala fra 1-6) og 4,9 på den praktiske/metodiske delen. I evalueringen ble det sagt at dette var et fag som gav god oversikt, at undervisningen har vært ryddig, tydelig og inspirerende, og at faget har hatt gode undervisningsplaner og leseplaner som ble fulgt. En student skrev at deler av stoffet opplevdes som krevende, og noen av studenteene oppgav at de savnet flere gruppeoppgaver.
ingen
Dette er et helt nytt emne som nå har blitt gjennomført for første gang. Faglærers vurering er at MUTP101 har fungert tilfredsstillende og at emnet i sin nåværende form bør prøves ut på flere kull før det evt. gjøres vesentlige endringer.