Emnet har fungert bra. Studentene har jobbet og vært aktive i diskusjoner. Pensum fungerte bra, men det var nok krevende for mange av studentene. Av pragmatiske årsaker ble tre ulike lærere knyttet til skrive-og artikkelseminar, og dette fungerte ikke optimalt.
ingen
alle studentene bestått
informasjon har vært gitt muntlig og over Mi Side.
Det var litt prblemer ved oppstart av kurset fordi alle pensumbøkene var utsolgt fra Studia. Samtidig ble pensumbøkene sent tilgjengelig på biblioteket grunnet overføring fra HSF til UiB
Det har vært endel skifte av lokaler underveis, 4 ulike undervisningslokaler ble benyttet, og undervisningslokalet var ikke fast. Dette medførte noe frustrasjon.
Litt lite tid til å gjennomgå et tildels krevende pensum
det har vært holdt muntlige evalueringer av de enkelte kurs. Muntlig evaluering som del av programevaluering, samt skriftlig evaluering av emnet.
Studentene har stort sett vært fornøyd med undervisningen. De har gitt tilbakemeldning om at de har strevd med de engelske tekstene, men også at dette har vært en nyttig læringsprosess. Studentene har bemerket at det var uheldig at tre ulike lærere var involvert i artikkelseminar og skriveseminar. Dette er jeg enig i at fungerte dårlig, og vil finne en bedre løsning ved senere gjennomføring av emnet. Likevel var studentene i hovedsak fornøyd med artikkelseminaret. Studentene har også nevnmt at det var vanskelig å finne sammenheng med kurset i musikkterapihistorie og resten av emnet. det trengs sikkert å jobbe for å integrere denne biten bedre i emnet.
ingen
Undervisningen i emnet har fungert tilfredsstillende. Eksamensformen for emnet var en semesteroppgave i artikkelform der studentene kunne velge mellom tre ulike genre, litteratur review, teoriartikkel eller essay. Det fungerte dårlig at tre ulike lærere var involvert i undervisningen som konkret omfattet arbeidet med semesteroppgaven. dette vil vi finne en bedre løsning på neste gang. Det ble også endel uklarhet i forbindelse med krav til bruk av pensumlitteratur i oppgaven. Det foreslåes å gi en tydeligere styring på oppgavens genre og form. Et konkret forslag er at alle studentene må skrive et litteratur-review. Oppgaven foreslåes knyttet til et interesseområde som er aktuelt for master-oppgave, og studentene skal inkludere en diskusjon om helse-terapi- og musikk-begrep der de benytter pensumlitteratur.