Obligatorisk emne undervist ved Molekylærbiologisk institutt våren 2006: MOL 100 INNFØRING I MOLEKYLÆRBIOLOGI MOL 201 MOLEKYLÆRBIOLOGI II: MOLEKYLÆR CELLEBIOLOGI MOL 202 EKSPERIMENTELL MOLEKYLÆRBIOLOGI MOL 305/MOL305A PROTEIN: STRUKTUR OG FUNKSJON Andre emne undervist hausten 2005: MOL 211 VIROLOGI MOL 215 TUMORBIOLOGI MOL 216 TOKSIKOLOGI MOL 231 PROSJEKT I MOLEKYLÆRBIOLOGI MOL 370 BIOETIKK 2 Emne som vart avlyst grunna lågt antal påmelde studentar: MOL331 UNDERVISING I MOLEKYLÆRBIOLOGI MOL217 ANVENDT BIOINFORMATIKK II MOL321 MOLEKYLÆRBIOLOGISK LITTERATURANALYSE MOL 311 PROSJEKTOPPGÅVE I MOLEKYLÆRBIOLOGI Studiepoengproduksjon ved instituttet våren 2006: 4975. Av dette var 825 master/cand.scient, og 4150 emner.
Vår 2006 Kandidat Emne Meldt Møtt Bestått Stryk% MOL100 235 214 203 5 MOL200* 7 5 1 80 MOL201 71 54 51 6 MOL202 54 48 48 MOL203* 20 9 7 22 MOL204* 5 2 2 MOL211 28 23 23 MOL212* 2 2 2 MOL213* 3 2 2 MOL215 21 16 15 6 MOL216 29 25 21 16 MOL231 10 10 10 MOL301* 3 1 1 MOL302* 2 2 2 MOL305 22 16 16 Hovudfagseks 3 3 3 Mastereks. 10 10 10 Totalt 538 446 421
2006 vår Emne Snitt Stryk % (Snitt Stryk) % MOL100 C 5 (B 2) MOL200* E 80 (C 22) MOL201 C 6 (C 10) MOL203* D 22 (C 12) MOL204* A 0 (C 4) MOL211 C 0 (B 3) MOL212* B 0 (C 2) MOL213* D 0 (C 11) MOL215 B 6 (B 2) MOL216 C 16 (B 0) MOL301* E 0 (C 36) MOL302* A 0 (B 0) MOL305 B 0 H.fag B 0 Master B 0 (B 0) * ny eksamen, ingen undervising i emnet på våren Tall i parenter gjer snitt og strykprosent for dei tre føregåande åra.
Undervisinga blir greitt gjennomført innan rammene av undervisingsbudsjettet som er satt av. Labkursa MOL202 og MOL302 legg beslag på ein stor del av undervisingsbudsjettet, og elles blir mykje midlar brukt til å lønne undervisingsassistentar.
Emneevalueringar våren 2006: EMNE SVAR% METODE MOL100 37 Elektronisk skjema, Mi Side MOL201 27 Elektronisk skjema, Mi Side MOL202 37,5 Elektronisk skjema, Mi Side MOL305 9 Elektronisk skjema, Mi Side MOL215 38 Elektronisk skjema, Mi Side MOL216 55,2 Papirskjema på forelesing Svarprosenten på studentevalueringane på er for dårleg. Tiltak som kan betre dette er t.d. at evalueringa blir gjort tilgjengeleg tidleg og kan ligge lenge ute (dersom gjennomført på nett), og at forelesar og admininstrasjon er flinke til å framheve viktigheten av studentevalueringane og purre på svar.
Mange av forelesarane nyttar Mi Side aktivt til informasjon og deling av filer med studentane. Mi Side blir og brukt av studieadministrasjonen. Vi vil halde fram med å bruke Mi Side aktivt og oppfordre alle forelesarar til nytte mulighetene som Mi Side gjer.
Tilfredsstillande.
Forslag til forbetringar: Mastergrad: I løpet av studieåret 2005/06 er det innført obligatorisk HMS-kurs for alle nye masterstudentar ved instituttet. Dette er eit tiltak vi vil halde fram med. Programstyret har vurdert karaktersnittet for masteroppgåver ved instituttet, og ser behov for å sette i verk enkelte tiltak. Programstyret har gjennom våren starta eit arbeid for å sikre ei einskapleg vurdering av masteroppgåver ved instituttet. Det er utarbeide eit skjema som skal vere til hjelp og rettleiing for sensorar under vurderinga av oppgåvene. Skjemaet gjer vektlegginga av dei ulike delane i masteroppgåva. Dette skjemaet er sendt til alle sensorar som har vurdert masteroppgåver denne våren, og skal vere eit supplement til sensormappene dei allereie har motteke. I samband med utarbeiding av skjemaet starta Programstyret eit arbeid med å oppdatere og kvalitetssikre informasjonen som blir gjeven til masterstudentane om skriving av masteroppgåver. Dette arbeidet pågår framleis. Det er og eit ønske frå Programstyret at ein skal betre oppfølginga av masterstudentane, blant anna ved innkalling til samtale med studierettleiar og programstyreleiar i løpet av 2. semester av mastergraden. Målet med ein slik samtale vil vere å få fram evt. problem studenten måtte ha med gjennomføring av emne og val av masteroppgåve. Vi vonar at vi gjennom slike samtalar kan fange opp tidleg dei studentane som vil få problem med å gjennomføre mastergraden på den tilmålte tida. Labundervising: Programstyret har sett ned ei arbeidsgruppe som skal gjennomgå og vurdere laboratorieemna i bachelor- og mastergraden. Arbeidsgruppa består av ansvarleg for undervisingslaboratoriet, tre av undervisarane ved instituttet og to studentar. Målet er å styrke labundervisinga, særleg i bachelorgraden, innanfor dei rammene vi har i dag når det gjeld økonomi og undervisingskapasitet, og evt. vurdere ei utviding av labundervisinga utover desse rammene.. Arbeidsgruppa vil legge fram eit forslag til ny ordning for Programstyret innan fristen for større studieplanendringar hausten 2006. Informasjon: Programstyret har nedsett ei gruppe som gjennom hausten skal utarbeide nye tekstar om programma til instituttet til informasjonsmateriell produsert ved UiB. Tekstane som er i bruk i dag treng oppdatering og omskriving. Vi vonar dette arbeidet vil vere ferdig innan brosjyreproduksjonen for alvor startar på nyåret. Fakultetet bede om tilbakemelding på følgjande spørsmål i samband med instituttrapporten, i tillegg til kategoriane i Utdanningsmeldinga: Er det skjedd endringar i eksamens- og vurderingsformene? Korleis og i kva omfang nyttast ekstern sensor? Når nyttast kun intern sensor? Kva evalueringsopplegg og metodar for evaluering av program og emne blir brukt? Synspunkt på materielle og ikkje-materielle støttesystem (rammevilkår)? Er det hovudtrekk eller hovudfunn ved evalueringane? Kva tiltak er sett i verk med utgangspunkt i evalueringane? Korleis vert studentevalueringane følgt opp? Eksamen- og vurderingsformer Oversikt over eksamens- og vurderingsformer nytta ved MBI: MOL100 Innføring i molekylærbiologi Mappeevaluering; deleksamen (25%) + skriftleg slutteksamen (75 %). Fleirvalsoppgåver. Bokstavkarakter. MOL200 Metabolisme Mappeevaluering; obligatorisk semesteroppgåve m/presentasjon (20 %) + skriftleg slutteksamen (80%). Bokstavkarakter MOL201 Molekylær cellebiologi Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter. MOL202 Eksperimentell molekylærbiologi Godkjente labrapportar. Bestått/ikkje bestått MOL203 Genstruktur og funksjon Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter. Midtsemesterprøve (ikkje karaktertellande). MOL204 Anvendt bioinformatikk Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter. Må ha godkjent obligatorisk aktivitetar for å gå opp til eksamen. MOL211 Virologi Obligatorisk semesteroppgåve (30 %) + skriftleg slutteksamen (70 %). Bokstavkarakter. MOL212 Immunologi Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter. Obligatorisk semesteroppgåve. MOL213 Utviklingsgenetikk Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter. MOL215 Tumorbiologi Avsluttande skrifteleg eksamen. Bokstavkarakter. Obligatoriske aktivitetar må vere godkjent for å gå opp til eksamen. MOL216 Toksikologi Mappeevaluering; Skriftleg slutteksamen. Bokstavkarakter. Obligatorisk midtsemesterprøve og prosjektoppgåve. MOL231/311 Prosjektoppgåve i molekylærbiologi Godkjent prosjektrapport. Bestått/ikkje bestått. MOL270 Bioetikk Godkjent semesteroppgåve. Bestått/ikkje bestått. MOL301 Biomolekyl Mappeevaluering; semesteroppgåve (25%) + skriftleg slutteksamen (75%). Bokstavkarakter. MOL302 Molekylærbiologiske metodar Mappeevaluering; godkjente labrapportar (70 %) + skriftleg slutteksamen (30%). Bokstavkarakter. MOL305/305A Protein; struktur og funksjon Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter. Obligatoriske aktivitetar (midtsemesterprøve) må vere godkjent for å gå opp til eksamen. MOL321 Molekylærbiologisk litteraturanalyse Godkjente obligatoriske aktivitetar. Bestått/ikkje bestått. Det er ikkje skjedd vesentlege endringar i eksamens- og vurderingsformene dette studieåret. Enkelte endringar som inneber noko endring av vektig av slutteksamen og obligatoriske aktivitetar vil innførast f.o.m. neste studieår. Det er og forslag om ha delvis fleirvalsoppgåver og delvis skriveoppgåver på avsluttande eksamen i MOL100. Ekstern sensor MBI nyttar ekstern sensor på alle obligatoriske emne etter vedtak i Programstyret. Det er såleis utstrakt bruk av ekstern sensor på instituttet sine emne. Intern sensor blir nytta på ein del av dei spesialiserte 200-talsemna. Evalueringsmetodar Studentevalueringane for emne dette studieåret er gjennomført elektronisk på Mi Side eller på papirskjema på forelesing. Det er og stor grad av direkte tilbakemeldingar munnleg, via mail eller diskusjonsforum mellom undervisar, administrasjon og studentane. Det er ingen spesielle opplegg eller metodar for evaluering av studieprogramma per i dag. Molekylærbiologisk institutt er så heldige å ha ein aktiv studentorganisasjon, Heliks, som har nær dialog med instituttet. Studentane, gjennom Heliks, har representantar i både Instituttråd og Programstyret. Heliks bidreg såleis med fortløpande og direkte evaluering og tilbakemelding om undervisingstilbodet og studiesituasjonen til studentane. Hovudtrekk ved evalueringane Stort sett for instituttet gode tilbakemeldingar frå studante på emneevalueringane. Unntaket er her MOL100 der det er stor misnøye blant studentane (sjå under emnet i utdanningsmelding.uib.no). Tiltak og oppfølging av studentevalueringane Ein del mindre tiltak blir sett i verk som følgje av evaluering og tilbakemelding frå studentane. Evaluering og analyse av resultata og evalueringa til MOL100 vil halde fram utover hausten for å prøve å finne eit betre opplegg for undervisinga våren 2007. Ein del mindre endringar er allereie foreslått og vil bli satt opp som ein del av studieplanendringane for neste studieår.