Mol.bio.in - instituttrapport 2006 vår

Instituttsledelsens vurderinger

Praktisk gjennomføring

Obligatorisk emne undervist ved Molekylærbiologisk institutt våren 2006: 
MOL 100 INNFØRING I MOLEKYLÆRBIOLOGI
MOL 201 MOLEKYLÆRBIOLOGI II: MOLEKYLÆR CELLEBIOLOGI 
MOL 202 EKSPERIMENTELL MOLEKYLÆRBIOLOGI

MOL 305/MOL305A PROTEIN: STRUKTUR OG FUNKSJON

Andre emne undervist hausten 2005:
MOL 211 VIROLOGI 
MOL 215 TUMORBIOLOGI 
MOL 216 TOKSIKOLOGI 
MOL 231 PROSJEKT I MOLEKYLÆRBIOLOGI 
MOL 370 BIOETIKK 2

Emne som vart avlyst grunna lågt antal påmelde studentar:
MOL331 UNDERVISING I MOLEKYLÆRBIOLOGI
MOL217 ANVENDT BIOINFORMATIKK II
MOL321 MOLEKYLÆRBIOLOGISK LITTERATURANALYSE
MOL 311 PROSJEKTOPPGÅVE I MOLEKYLÆRBIOLOGI 

Studiepoengproduksjon ved instituttet våren 2006: 4975. Av dette var 825 master/cand.scient, og 4150 emner.

Strykprosent og frafall

Vår 2006	Kandidat	
Emne	Meldt	Møtt 	Bestått	Stryk%
MOL100	235	214	203	5
MOL200*	7	5	1	80
MOL201	71	54	51	6
MOL202	54	48	48	
MOL203*	20	9	7	22
MOL204*	5	2	2	
MOL211	28	23	23	
MOL212*	2	2	2	
MOL213*	3	2	2	
MOL215	21	16	15	6
MOL216	29	25	21	16
MOL231	10	10	10	
MOL301*	3	1	1	
MOL302*	2	2	2	
MOL305	22	16	16	
Hovudfagseks	3	3	3	
Mastereks.	10	10	10	
Totalt	538	446	421	

Karakterfordeling

2006 vår	
Emne	Snitt	Stryk %	(Snitt	Stryk) 
%
MOL100	C	5	(B	2)
MOL200*	E	80	(C	22)
MOL201	C	6	(C	10)
MOL203*	D	22	(C	12)
MOL204*	A	0	(C	4)
MOL211	C	0	(B	3)
MOL212*	B	0	(C	2)
MOL213*	D	0	(C	11)
MOL215	B	6	(B	2)
MOL216	C	16	(B	0)
MOL301*	E	0	(C	36)
MOL302*	A	0	(B	0)
MOL305	B	0		
H.fag	B	0		
Master	B	0	(B	0)
* ny eksamen, ingen undervising i emnet på våren
Tall i parenter gjer snitt og strykprosent for dei tre føregåande åra.

Ressurstilgang

Undervisinga blir greitt gjennomført innan rammene av undervisingsbudsjettet som er satt av. Labkursa MOL202 og MOL302 legg beslag på ein stor del av undervisingsbudsjettet, og elles blir mykje midlar brukt til å lønne undervisingsassistentar. 

Kommentar til studentevalueringene

Emneevalueringar våren 2006:
EMNE	SVAR%	METODE
MOL100	37	Elektronisk skjema, Mi Side
MOL201	27	Elektronisk skjema, Mi Side
MOL202	37,5	Elektronisk skjema, Mi Side
MOL305	9	Elektronisk skjema, Mi Side
MOL215	38	Elektronisk skjema, Mi Side
MOL216	55,2	Papirskjema på forelesing

Svarprosenten på studentevalueringane på er for dårleg. Tiltak som kan betre dette er t.d. at evalueringa blir gjort tilgjengeleg tidleg og kan ligge lenge ute (dersom gjennomført på nett), og at forelesar og admininstrasjon er flinke til å framheve viktigheten av studentevalueringane og purre på svar. 

Studieinformasjon og dokumentasjon

Mange av forelesarane nyttar Mi Side aktivt til informasjon og deling av filer med studentane. Mi Side blir og brukt av studieadministrasjonen. Vi vil halde fram med å bruke Mi Side aktivt og oppfordre alle forelesarar til nytte mulighetene som Mi Side gjer.

Tilgang til relevant litteratur

Tilfredsstillande.

Instituttsledelsens samlede vurderinger,
inkl. forslag til forbedringer

Forslag til forbetringar:
Mastergrad: 
•	I løpet av studieåret 2005/06 er det innført obligatorisk HMS-kurs for alle nye masterstudentar ved instituttet. Dette er eit tiltak vi vil halde fram med.
•	Programstyret har vurdert karaktersnittet for masteroppgåver ved instituttet, og ser behov for å sette i verk enkelte tiltak. Programstyret har gjennom våren starta eit arbeid for å sikre ei einskapleg vurdering av masteroppgåver ved instituttet. Det er utarbeide eit skjema som skal vere til hjelp og rettleiing for sensorar under vurderinga av oppgåvene. Skjemaet gjer vektlegginga av dei ulike delane i masteroppgåva. Dette skjemaet er sendt til alle sensorar som har vurdert masteroppgåver denne våren, og skal vere eit supplement til sensormappene dei allereie har motteke. I samband med utarbeiding av skjemaet starta Programstyret eit arbeid med å oppdatere og kvalitetssikre informasjonen som blir gjeven til masterstudentane om skriving av masteroppgåver. Dette arbeidet pågår framleis.
•	Det er og eit ønske frå Programstyret at ein skal betre oppfølginga av masterstudentane, blant anna ved innkalling til samtale med studierettleiar og programstyreleiar i løpet av 2. semester av mastergraden. Målet med ein slik samtale vil vere å få fram evt. problem studenten måtte ha med gjennomføring av emne og val av masteroppgåve. Vi vonar at vi gjennom slike samtalar kan fange opp tidleg dei studentane som vil få problem med å gjennomføre mastergraden på den tilmålte tida.

Labundervising:
•	Programstyret har sett ned ei arbeidsgruppe som skal gjennomgå og vurdere laboratorieemna i bachelor- og mastergraden. Arbeidsgruppa består av ansvarleg for undervisingslaboratoriet, tre av undervisarane ved instituttet og to studentar. Målet er å styrke labundervisinga, særleg i bachelorgraden, innanfor dei rammene vi har i dag når det gjeld økonomi og undervisingskapasitet, og evt. vurdere ei utviding av labundervisinga utover desse rammene.. Arbeidsgruppa vil legge fram eit forslag til ny ordning for Programstyret innan fristen for større studieplanendringar hausten 2006.

Informasjon:
•	Programstyret har nedsett ei gruppe som gjennom hausten skal utarbeide nye tekstar om programma til instituttet til informasjonsmateriell produsert ved UiB. Tekstane som  er i bruk i dag treng oppdatering og omskriving. Vi vonar dette arbeidet vil vere ferdig innan brosjyreproduksjonen for alvor startar på nyåret.

Fakultetet bede om tilbakemelding på følgjande spørsmål i samband med instituttrapporten, i tillegg til kategoriane i Utdanningsmeldinga:
	Er det skjedd endringar i eksamens- og vurderingsformene?
	Korleis og i kva omfang nyttast ekstern sensor? Når nyttast kun intern sensor?
	Kva evalueringsopplegg og –metodar for evaluering av program og emne blir brukt?
	Synspunkt på materielle og ikkje-materielle støttesystem (rammevilkår)?
	Er det hovudtrekk eller hovudfunn ved evalueringane?
	Kva tiltak er sett i verk med utgangspunkt i evalueringane?
	Korleis vert studentevalueringane følgt opp?

Eksamen- og vurderingsformer

Oversikt over eksamens- og vurderingsformer nytta ved MBI:
MOL100 Innføring i molekylærbiologi	Mappeevaluering; deleksamen (25%) + skriftleg slutteksamen (75 %). Fleirvalsoppgåver. Bokstavkarakter.
MOL200 Metabolisme	Mappeevaluering; obligatorisk semesteroppgåve m/presentasjon (20 %) + skriftleg slutteksamen (80%). Bokstavkarakter
MOL201 Molekylær cellebiologi	Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter.
MOL202 Eksperimentell molekylærbiologi	Godkjente labrapportar. Bestått/ikkje bestått
MOL203 Genstruktur og funksjon	Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter. Midtsemesterprøve (ikkje karaktertellande).
MOL204 Anvendt bioinformatikk	Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter. Må ha godkjent obligatorisk aktivitetar for å gå opp til eksamen.
MOL211 Virologi	Obligatorisk semesteroppgåve (30 %) + skriftleg slutteksamen (70 %). Bokstavkarakter. 
MOL212 Immunologi	Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter. Obligatorisk semesteroppgåve. 
MOL213 Utviklingsgenetikk	Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter.
MOL215 Tumorbiologi	Avsluttande skrifteleg eksamen. Bokstavkarakter. Obligatoriske aktivitetar må vere godkjent for å gå opp til eksamen.
MOL216 Toksikologi	Mappeevaluering; Skriftleg slutteksamen. Bokstavkarakter. Obligatorisk midtsemesterprøve og prosjektoppgåve.
MOL231/311 Prosjektoppgåve i molekylærbiologi	Godkjent prosjektrapport. Bestått/ikkje bestått.
MOL270 Bioetikk	Godkjent semesteroppgåve. Bestått/ikkje bestått.
MOL301 Biomolekyl	Mappeevaluering; semesteroppgåve (25%) + skriftleg slutteksamen (75%). Bokstavkarakter.
MOL302 Molekylærbiologiske metodar	Mappeevaluering; godkjente labrapportar (70 %) + skriftleg slutteksamen (30%). Bokstavkarakter.
MOL305/305A Protein; struktur og funksjon	Avsluttande skriftleg eksamen. Bokstavkarakter. Obligatoriske aktivitetar (midtsemesterprøve) må vere godkjent for å gå opp til eksamen.
MOL321 Molekylærbiologisk litteraturanalyse	Godkjente obligatoriske aktivitetar. Bestått/ikkje bestått.

Det er ikkje skjedd vesentlege endringar i eksamens- og vurderingsformene dette studieåret. Enkelte endringar som inneber noko endring av vektig av slutteksamen og obligatoriske aktivitetar vil innførast f.o.m. neste studieår. Det er og forslag om ha delvis fleirvalsoppgåver og delvis skriveoppgåver på avsluttande eksamen i MOL100.

Ekstern sensor
MBI nyttar ekstern sensor på alle obligatoriske emne etter vedtak i Programstyret. Det er såleis utstrakt bruk av ekstern sensor på instituttet sine emne. Intern sensor blir nytta på ein del av dei spesialiserte 200-talsemna.

Evalueringsmetodar
Studentevalueringane for emne dette studieåret er gjennomført elektronisk på Mi Side eller på papirskjema på forelesing. Det er og stor grad av direkte tilbakemeldingar munnleg, via mail eller diskusjonsforum mellom undervisar, administrasjon og studentane. 

Det er ingen spesielle opplegg eller metodar for evaluering av studieprogramma per i dag.

Molekylærbiologisk institutt er så heldige å ha ein aktiv studentorganisasjon, Heliks, som har nær dialog med instituttet. Studentane, gjennom Heliks, har representantar i både Instituttråd og Programstyret. Heliks bidreg såleis med fortløpande og direkte evaluering og tilbakemelding om undervisingstilbodet og studiesituasjonen til studentane.

Hovudtrekk ved evalueringane
Stort sett for instituttet gode tilbakemeldingar frå studante på emneevalueringane. Unntaket er her MOL100 der det er stor misnøye blant studentane (sjå under emnet i utdanningsmelding.uib.no). 

Tiltak og oppfølging av studentevalueringane
Ein del mindre tiltak blir sett i verk som følgje av evaluering og tilbakemelding frå studentane. Evaluering og analyse av resultata og evalueringa til MOL100 vil halde fram utover hausten for å prøve å finne eit betre opplegg for undervisinga våren 2007. Ein del mindre endringar er allereie foreslått og vil bli satt opp som ein del av studieplanendringane for neste studieår.