INF100 - emnerapport 2006 vår
Faglærers vurdering av gjennomføring
Praktisk gjennomføring
Bra, men oppmøte på forelesning og øvelsegruppe er lavt
Strykprosent og frafall
Se FS-rapport
(Bare 6% av de som møtte strøk)
Karakterfordeling
Se FS-rapport
Studieinformasjon og dokumentasjon
Studieinformasjon og dokumentasjon er til de grader utførlig at det ikke oppmuntres til å møte opp på forelesning, mener jeg.
Tilgang til relevant litteratur
Helt OK
Faglærers vurdering av rammevilkårene
Lokaler og undervisningsutstyr
OK
Andre forhold
OK i vår, men pass på disse i høstsemesteret (studentkontoer på Linux
maskiner, introduksjonskurset, gruppeledere). Om høsten blir
studentmassen enda mer inhomogen pga Kognitiv vitenskap.
Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)
Metode - gjennomføring
Oppsummering av innspill
Ev. underveistiltak
Som kjent har jeg drevet litt med statistikk ifm INF100 H05, og har det
vist seg at veldig mange oppmeldte ikke kommer i gang i det hele tatt,
og heller ikke tar INF100 om våren. I ettertid har instituttet kontaktet en del av disse. Dette skal betraktes som en viktig form for evaluering, siden ikke-oppmøte er et større problem enn stryk.
Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak
Det er viktig å prøve å engasjere studentene mer i et fag som oppleves
som kjedelig. Dette har ikke jeg klart. Neste runde prøver vi å ha litt
mer liv og moro med LEGO roboter.