KJEM250 - emnerapport 2006 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Gikk svært greit takket være meget stor innsats fra laboratoriepersonell

Strykprosent og frafall

I teoridelen strøk halvparten av studentene, men takket være langt bedre prestasjoner på labeksamen og i labpraksis ble strykeprosenten bare 8% totalt. Det bør diskuteres om det skal settes som krav til bestått at studentene har ståkarakter i alle tre delene.

Karakterfordeling

Liten spredning, sterkt konsentrert rundt C og D. Gjennomsnitt dårligere enn C.

Studieinformasjon og dokumentasjon

Fungerte forholdsvis bra, men en totalplan mht frister burde vært presentert på studentportalen tidlig i semesteret. 

Tilgang til relevant litteratur

OK

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Laboratorier: Alt for liten plass, slik at studentene ikke kan beholde egen benk med utstyr gjennom hele kurset. I år medførte to sgs fulle kurs enda støre problemer enn i fjor. 
Forelesningslokaler: OK

Andre forhold

OK

Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Tyder på å være OK

Oppsummering av innspill

Det kan synes som om arbeidsmengeden er for stor, men studentenes angivelse av tidsbruk viser at de gjennomsnittlig har brukt litt i underkant av normert timetall pr. uke.

Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

"Handouts" bør gjøres tilgjengelig på forelesnigner, transparenter bør bli bedre, tavlebruk OK. Rettledningen for skriving av labrapporter må bli bedre. Laboratoriekapasiteten må utvides slik at studentene kan ha sin benk gjennom hele kurset, som da vil vare i 12 uker.