PSYK200 - emnerapport 2006 vår
Faglærers vurdering av gjennomføring
Praktisk gjennomføring
4 samlinger à 3 dager, hovedsaklig plenumsaktivitet; forelesninger, diskusjoner og studentframlegginger. Noe gruppeaktivitet. Styrt gruppe-/kollokvieaktivitet mellom samlingene, bla. forberedelse til framlegging.
Strykprosent og frafall
24 oppmeldte, 22 møtte til eksamen, ingen trakk seg underveis og ingen strøk
Karakterfordeling
A: 6
B: 9
C: 5
D: 2
Studieinformasjon og dokumentasjon
Emnet har egen nettside som ble brukt som hovedkilde for informasjon om studiet og beskjeder underveis. Her ble det også lagt ut sammendrag og hele presentasjoner fra forelesningene.
Tilgang til relevant litteratur
Anbefalt pensum ble solgt av Studia. Ellers tilgang til annen litteratur via bibliotek
Faglærers vurdering av rammevilkårene
Lokaler og undervisningsutstyr
Samlingene foregikk i de nye lokalene i Christiesgt. 12, fungerte meget tilfredsstillende, inkludert undervisningsutstyret.
Andre forhold
Godt samarbeid med ISPs administrative ressurs, fysisk nærhet vurdert som viktig.
Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)
Metode - gjennomføring
Hver samling ble evaluert ved samtale mellom kullet og emneansvarlig på slutten av samlingen. På siste samling ble det gjennomført en skriftlig evaluering ut fra et eget skjema.
Oppsummering av innspill
Alle samlingene ble vurdert positivt: fra fornøyd til svært fornøyd. Foreleserne ble jevnt over vurdert som engasjerende og faglig solide. Noen av de eksterne foreleserne ble vurdert som veldig spennende og dyktige, noen fikk litt kritikk for fremføringsformen og noen for litt tynt innhold, men i all hovedsak gode tilbakemeldinger på helheten og dynamikken i blandingen av teoretikere og praktikere som forelesere. Gruppeaktiviteter og egenfremlegging ble vurdert som svært positive. Organiseringen i intensive samlinger ble ansett som meget fordelaktig.
Ev. underveistiltak
Ikke nødvendig
Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak
Vellykket semester. Engasjerte studenter og god faglig og praktisk ramme rundt et energigivende fag! Til neste gang (vår 2007) blir noen av de eksterne foreleserne vurdert byttet. Ser også et behov for å kvalitetssikre innholdet i forelesningene slik at overlapp blir stimulerende og ikke repeterende.