Kurset kombinerer forelesninger, lærerstyrte seminar, litteraturstudium og nettbasert gruppeveiledning. Datastøttet samarbeidslæring blir spesielt vektlagt.
En stryk. Noe frafall.
Forholdsvis høyt karakternivå (B er gjennomsnitt). Hele karakterskalaen er tatt i bruk. Ekstern sensor har lest alle mappene.
Bruk av Studentportalen, egen utarbeidet elektronisk læringsplattform og weblogg.
God tilgang til relevant litteratur.
Skifte av undervisningslokale underveis siden tildelt undervisningslokale var dårlig egnet.
Noen planlagte nettbaserte gruppeveiledninger ble omgjort til fysiske, siden det sosiale møtet viste seg å styrke studentenes motivasjon.
Formativ studentevaluering ved hjelp av Reflex ved studiestart og midtveis i semesteret. Muntlig summativ evaluering ved avslutning av kurset.
Studentene var jevnt godt fornøyd med kurset. Noe usikker studiestart, men etter et par uker arbeidet studentene godt med emnet. Studentevalueringene viste at studentene spesielt la vekt på verdiene av å lese og kommentere på hverandres tekster.
Nettbaserte gruppeveiledning ble endret til fysiske møter mellom lærere og grupper av studenter. Rutinene for innlevering og veiledning på studentoppgaver ble gjennomgått og revidert.
Et godt kurs, spesielt med tanke på det faglige innholdet, organiseringen av undervisningen og studentenes høye arbeidsinnsats. Karakternivået støtter dette inntrykket. Mappe-eksamen fungerer meget godt i forhold til emnets innhold og arbeidsmåter, men rutinene for innlevering og innhold i mappa vil bli justert noe.