Undervisningen blir gitt som forelesinger. Studentene presenterer artikler for hverandre. Alle må ha en presentasjon for å få emnet godkjent.
Antall meldt: 21 Antall møtt til eksamen: 16 Antall bestått: 15 Stryk: 6%
A: 5 B: 5 C: 4 D: 1 Snittkarakter: B
Aktiv bruk av Mi Side til meldingar. Artiklar (pensum) blir lagt i fillageret.
Seminarrom ved Molekylærbiologisk institutt ble brukt til undervisningen.
Studentevalueringene ble gjennomført på Studentportalen. Det ble lagt vekt på at studentene skulle kunne kommentere svarene sine i størst mulig grad. 8 studenter svarte på evalueringen (svarprosent: 38). Fordelingen av studentene som svarte: bachelorstudenter: 5, masterstudenter: 2 og årsstudenter: 1.
6 av 8 mener arbeidsmengden i MOL215 er passelig, mens 2 mener den er litt for stor. 5 svarer de hadde tilstrekkelige forkunnskaper for emnet. De som savnet forkunnskap fremhever at fagterminlogien og journalene var vanskelige. Oppfatningen av forelesingene var generelt positiv, og alle som svarte på evalueringen oppgir at de er nyttige (middels til svært). På spørsmål om emnets innhold svarer til forventningene svarer 5 ja og 3 nei. Pensum: 5 passelig, 3 litt for stort. For de fleste virker det å ha fungert greit å kombinere MOL215 med andre emner (svært bra: 1, bra: 2, middels: 5). Den helhetlige vurderingen av emnet er generelt positiv, med 4 middels og 4 bra.