Den IKT baserte masteren er organisert som et deltidsstudium og studentene tar en modul i semesteret. Vårsemestert 2006 ble metode-emnet i studiet gjennomført.Studentene har fått øvings- og arbeidsoppgaver og kommentarer fra veiledere, samt diskutert og kommentert hverandres arbeid ved hjelp av læringsplattformen Clasfronter. Eksamensform har vært hjemmeeksamen.
Alle studentntene har fulgt semestert. 3 studenter har grunnet missforståelser og/eller private forhold ikke meldt seg opp til eksamen. Det blir arrangert ny eksamen for disse 3 studentene høsten 2006.
Karakterskala som ble benyttet på eksamen var bestått - ikke bestått. Alle Studentene fikk bestått.
Dette fungerer meget godt. Administrativt personale gjør en ryddig og helt nødvendig jobb for å informere studenter og formidle kontakt. Også faglig ansatte er lett tilgjengelig for studentene via læringsplattformen og pr e-post.
Biblioteket gjør en veldig god jobb, er oppsøkende og flinke til å tilrettelegge, noe som har vært særlig nyttig for IKT-studentene som ikke har den fysiske nærheten til Universitetet
Ikke relevant
Vi har tilpasser studieopplegget til Clasfronter. Læringsplatformen fungerer forsåvidt tilfredstillende, men gir lite rom for kreativitet, nytenkning og utviklning av ikt-baserte studietilbud.
Evalueringen har vært gjennomført elektronisk ved hjelp av Reflex. Vi har innarbeidede rutiner for evaluering. Evalueringen blir oppsummert og presentert for studentene på samling i september. Diskusjonene fra samlingen vil også oppsummeres og publiseres sammen med oppsumeringen av studentevalueringen på læringsplatformen. Veiledere på emnet er også bedt om å uttale seg om semesteret.
Oppsummert er studentene fornøyd med opplegget og studiet. Ettersom dette er deltidsstudenter med full jobb i tillegg til studiet har de fleste det travelt og signaliserer dette. Veilederne er fornøyd med oppfølging, studieopplegget og rammebetingelsene for jobben sin.
De innvendingene studenter og veiledere kommer med blir løpende vurdert og fulgt opp når det er mulig. Evt endringsforslag blir innarbeidet i revisjoner av studiet dersom mulig.
Studiet fungerer godt og vi har fått god rutine på gjennomføring, veiledning og evaluering. Studiet har fått en faglig førstestilling som har overordnet faglig ansvar for studiet. Dette sikrer stabilitet, kontinuitet og videre utvikling av studiet. Fagmiljøet rundt studiet er fremdeles likevel sårbart ettersom det er mange midlertidig ansatte knyttet til studiet.