Prosjektbeskrivelsesseminaret ble gjennomført gjennom 3 seminar-samlinger à 1 dobbelttime. 1. dobbeltime gikk med til studentenes presentasjon av førsteutkast til prosjektbeskrivelsen. 2. dobbelttime: Forelesning om hva en prosjektbeskrivelse bør inneholde, og hvordan den bør bygges opp. 3. dobbelttime bestod av en presentasjon av feltarbeidserfaringer fra andre masterstudenter som nå er i skrivefasen. Disse feltarbeidserfaringene ble drøftet opp mot de ulike prosjektbeskrivelsene. Etter disse 3 seminartimene var det en ukes pause der studentene skrev et 5 siders førsteutkast til prosjektbeskrivelsen. Disse utkastene ble lest av faglærer og øvrige studenter på kullet. I den uken da det var forelesningspause i kurset 301, var det 2 heldagsseminarer der hver prosjektbesrkivelse ble diskutert av faglærer og studenter i fellesskap. Ytterligere 3 ukers pause, der studentene skulle skrive nye utkast, nå i den lengden prosjektbeskrivelsen skal være, 3000 ord. Igjen 2 nye heldagssamlinger der de nye prosjektbeskrivelsene ble diskutert av faglærer, studenter og den enkelte students veileder. Etter disse seminarene er kurs 302 slutt, og ansvaret for prosjektbeskrivelsen går over til veileder.
Ingen stryk
Alle bestått
Det ble informert på orienteringsmøte for de nye masterstudentene, i tillegg til Mi Side.
Studentene ble invitert til en gjennomgang av UBs tilbud, gjennom en forelesning av Universitetsbibliotekar Tom Johnsen.
Lokaler og utstyr var tilfredstillende.
4 studenter av i alt 12 studenter leverte evaluering.
De var fornøyde med opplegget, bortsett fra ett forhold: Det var for kort tid mellom de to gangene med fremlegging av prosjektbeskrivelse.
Ingen underveistiltak
Studentene virker tilfredse med denne måten å gjennomføre kurset på. Perioden mellom de to heldags gjennomgangene kunne ha vært lenger, men dette bestemmes av rytmen i forelesningene på kurs 301.