Emner undervist ved Geofysisk institutt høsten 2007: GEOF101 Innføring i meteorologi og oseanografi GEOF212 Klimatologi klimaendringer GEOF230 Fysisk-biologiske koblinger GEOF310 Turbulens i atmosfærens og havets grenselag GEOF320 Atmosfærens dynamikk GEOF321 Innføring i metoder for værvarsling GEOF330 Dynamisk oseanografi GEOF331 Tidevannsdynamikk GEOF333 Fjernmåling i mikrobølgeområdet GEOF335 Polar oseanografi GEOF340 Fjernmålingsteknikker i meteorologi GEOF342 Videregående numerisk modellering Emner som ble avlyst på grunn av lavt antall påmeldte studenter: GEOF324 Atmosfæren sin generelle sirkulasjon GEOF341 Prosesser i snø og is Studiepoengproduksjon ved instituttet høsten 2007: 1191 stp hvorav 150 er master-stp og 1041 er emne-stp.
Emne Ant.oppm. Møtt Bestått Stryk % Stryk GEOF101 20 16 15 1 6,3 GEOF110* 7 6 6 6 0 GEOF121* 3 3 3 0 0 GEOF130* 3 3 3 0 0 GEOF211* 1 1 1 0 0 GEOF212 25 22 16 6 27,3 GEOF230 6 3 3 0 0 GEOF310 16 14 14 0 0 GEOF320 6 5 5 0 0 GEOF321 8 8 8 0 0 GEOF330 11 9 7 2 22,2 GEOF331 7 7 7 0 0 GEOF333 5 2 2 0 0 GEOF335 6 5 5 0 0 GEOF340 2 2 2 0 0 GEOF342 2 2 2 0 0 GEOFFYS 1 1 1 0 0 GEOFFYSK 1 1 1 0 0 GEOFKJEM 1 1 1 0 0 * kun eksamen, ikke undervisning i høstsemesteret.
Karakterfordeling, emner: Emner Karaktersnitt GEOF101 C GEOF110 D GEOF121 B GEOF130 D GEOF211 C GEOF212 C GEOF230 B GEOF310 B GEOF320 B GEOF321 Godkjent GEOF330 C GEOF331 C GEOF333 C GEOF335 B GEOF340 B GEOF342 B GEOFFYS B GEOFFYSK B GEOFKJEM A Karakterfordeling, master: Retning Stp Ant. Stryk Kar.gj.snitt Fy.os. 60/30* 2 0 B/B* Kj.os. 60 1 0 A * kort masteroppgave
Tilfredsstillende
Høsten 2007 hadde vi studentevalueringer i følgende emner: Kode Stp Antall oppm. GEOF 101 10 23 studenter GEOF 212 10 32 studenter GEOF 320 15 6 studenter GEOF 321 10 8 studenter GEOF 330 15 13 studenter Studentene kunne velge om de ville levere elektronisk eller i papirformat. Oppslutningen på evalueringene var ikke så stor som man kanskje hadde ønsket men den generelle trenden viser at studentene er godt fornøyd med både foreleser og emnet i sin helhet. Kommentarer som engasjert og hjelpsom foreleser går ofte igjen og det er få som klager på emnets omfang i forhold til studiepoeng.
Tilfredsstillende
Tilfredsstillende
Se Instituttrapport for høsten 2008 eller Egenevalueringsrapport for GFI fra 2008.