18 dobbeltimer tavleundervisning, deleksamen (1/3), hovedeksamen (2/3), oppgavegjennomganger (4).
Strykprosenten må sies å være akseptabel, men frafallet var stort. Det var et merkbart frafall på forelesningene etter deleksamen, noe som muligens kan indikere at det var oppmeldt en del studenter som vurderte å ta faget om igjen, men som lot være pga. dårlig karakter på deleksamen. Deleksamenskarakterene (satt av faglærer) var generelt sett dårligere enn hovedeksamenskarakterene (satt av ekstern sensor).
Relativt normal fordeling, med C som snitt.
Aktiv bruk av studentportalen gjør det mulig å holde studentene oppdatert, utvikle pensumlister underveis og holde god orden på kursets innhold og utvikling.
Forelesningsnotater, som for mange fungerer som pensum, ble delt ut. Studentene virket veldig fornøyd med å få pensum på en mer leselig form enn pensumboka, som er i overkant i forhold til studentenes nivå ved starten av kurset. Annen relevant litteratur antas å være lett tilgjengelig (f.eks. bøker fra tidligere kurs).
Lokalet er godt, skulle dog gjerne hatt større takhøyde som gir plass til flere tavler.
Jeg kan ikke annet enn å være fornøyd med tilbakemeldingene, som nok delvis er så positive pga. forelesningsnotatene. Pensum får litt lavere karakter, antagelig pga. boken som er i bruk, mens egeninnsatsen antagelig kan forbedres gjennom enkelte tiltak (se under).
Studentene reagerer veldig positivt på tilgjengelighet og tilrettelegging i form av å legge opp pensum slik at det blir lettere fordøyelig (forelesningsnotater) og å aktivt søke å finne ut om studentene får med seg det som foregår på tavlen.
Samspillet med studentene satt fint (god kommunikasjon), men undervisningsformen er ensidig (tavleundervisning). Det bør tilstrebes å i større grad bruke avbrekk og smågruppeøvelser. Dette er spesielt viktig i forhold til å stimulere studentene til på egenhånd å arbeide med faget i grupper.