Så vel forelesninger som kursoppgaver og storgrupesamlinger har denne gang fungert mer enn tilfredsstillende. Et grep med å spre forelesningene utover kurstiden var vellykket, og det samme gjelder ulike grep for å øke den muntlige deltakelsen i storgruppene. Jusansvarlige har også nytt godt av å ha med seg gode lærekrefter. Også gjennomføringen av obligatorisk oppgave skjedde etter hensilten iog uten komplikasjoner. Innføring av teorioppgaver var en utfordring denne gang, men har stiort sett fungert greit. En viss usikkerhet fra studentenes side mht. hbvordan slike oppgaveer skullle skrives var forventet. Vi har fprorsøkt å motvirke dette med ulikev foremrer for "kursing", men her er det mulig at det må gjøres litt mer. Eksamen og sensur har blitt gjennomført uten nevneverdige problemer. Evalueringsmøtene har væårt positive. I den grad studentene har hatt ting de har vært misfornøyde med, har dette hatt preg av "luksusdiskusjoner", f.eks: "Det er vanskelig å lese nynorsk". Dog nevner jeg at et visst behov for å ssandardisere lengden på arbeidsoppgavebevsvarelser gjennom ordgrense er avdekket. Dette vil kursansvarlige se nærmere på.
Strukprosenten var meget lav, under to prosent regnet av de som møtte til eksamen
Krakterfordelingen faltenfor de rammer som er forutsatt etter regelverket, dog slik at E-karakteren falt like under 8 prosent. Kursansvarlige er godt fornøyd med gjennomsnitts-studentens nivå.
Synes å ha fungert tilfresstillende
Synes å ha fungert tilfresstillende
Dette har fungert tilfredsstillende. Litt tekniske problemer med lyd i aud. 1
Det har vært ne glede å være kursansvarlig denne gang. Interesserte, flinke, arbeidsomme og høflige studenter har bidratt til en god undervisningsoppevelse.
Muntlig evaluering gjennom to møter med studentrepresentanter fra så gost som alle grupper.
Studentene stort sett meget fornøyde, men påpekt problem knyttet til didiplin under arbeidsoppgaveskrivingen. Ulik lengde på besvarelser og ulik kommenteringsdisiplin har vært demotiverende for enkelte seriøst arbeidende studenter, jfr. pkt. 1 ovenfor.
Ingen ad hoc tiltak, men etterlesninger fanget opp spørwsmål studentene hadde underveis. det pedagogiske i dette fungerte godt.
Kurset fungerer mer enn tilfredsstillende. Forbedringspotensialet ligger i første rekke i å bedre standardisere oppgavebesvarelsene. Oppgavene til kurset er gode, men jeg vurderer å bytte ut noen av dem for å forhindre plagiering fra år til år. På den annen side, eer det synd å bytte ut gode oppgveer med gode veiledninger. Kursansvarlige har mange andre oppgaver enn å lage nye oppgaver for å sikre mot fusk. den som fusker, taper også på det selv til eksamen som følge av mindreverdig forberedelse. Dette er et dilemma som må tenkes nærmere igjennom.