Undervisningen har vært nettbasert. Studentene har besvart oppgaver skriftlig. Har fulgt malen til den IKTbaserte masteren. Studentene har hatt kritikk mot opplegget og har etterlyst "oversiktsforelesninger". De må levere korte tekster som svar på oppgaver, dette oppleves som en begrensende faktor. Studentene har arbeidet aktivt i kollokviegrupper. Studentene har valgt å ikke utnytte mulighetene som finnes i nettdiskusjoner.
Snittet var C 13 studetner avla eksamen
A: 1 B: 4 C: 4 D: 4
Det er gjennomført skriftlig anonym nettbasert evaluering. Denne ble presentert i plenum hvor studenter og lærere var tilstede. Slik ble den skriftlige evalueringen kombinert med også muntlig tilbakemelding.
ok
Nettbasert/LUVIT
Lærerressursene er betydelig redusert i fra kull 3 til kull 5. På bakgrunn av studentevalueringer har emner byttet semester. Kunnskap og kunnskapsprosesser og pedagogisk filosofi blir undervist i første semester. Metode, vitenskapstoeri og etikk og fordypningsemne blir undervist i andre semester. De to siste har nær sammenheng med prosjektplanen og masteroppgaven.
311 er IKTbasert
Inntrykket er at studentene kunne ønske at de ville oppleve mer oversikt i emnet pedagogisk filosofi. De ønsker seg seminarer og undervisning. Tilbakemeldingene som lærere har gitt på oppgaebesvarelsene er godt evaluert. Kunnskapsseminaret er evaluert godt. Ellers føler studentene seg godt ivaretatt på studie.
Studentene har hatt ønske om å få alle oppgavene publisert samtidig. Dette er det tatt hensyn til for nettundervisningen vår2008
Kullet bruker lesesalen langt mer aktivt enn tidligere kull. Det samme gjelder kollokvievirksomheten. Derimot har det vært passivitet mht diskusjonene i nettgruppene. Studentene skriver at de bruker fra 30 til 60 timer per uke på studiet. I tillegg til emnet er det arrangert skriveseminarer og undervisning med bibliotekar.