FARM280 - emnerapport 2007 høst

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Bra

Strykprosent og frafall

2 stryk  og 3 ikke møtt fram till examen

Karakterfordeling

A=0, B=1, C=6, D=4, E=3, Stryk=2

Studieinformasjon og dokumentasjon

Lagt ut på MI Side (studentportalen)

Tilgang til relevant litteratur

Anbefalte lærebøker og forelesings slides/notater lagt ut på Mi Side (studentportalen)

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Bra

Andre forhold



Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

7 st (37%) svarte på studentevaluering.

Oppsummering av innspill

Det faglige innhold, pedagogisk nivå og organisering av emnet ble vurdert til greit eller passe av de aller fleste, mens arbeidsmengden ble vurdert til for mye av de fleste som svarte.

Foreleserne fikk stort sett veldig bra omtale og var flinke til å formidle pensum.
Kritikk for fordelingen av undervisningen, flere av studentene synes at de fikk for tett og for mange forelesninger i begynnelsen av semesteret og for lite i slutten av semesteret.

Laboratoriekursene ble vurdert som nyttige til svært nyttige, med passe arbeidsmengde og relativt god organisering.
Kritikk fra noen for manglende kunnskaper hos stipendiatene som hjalp til ved kursene, og at det var for få personer å spørre om det teoretiske ved enkelte av kursene.

Emnet ble hovedsakelig beskrevet som viktig, interessant og nyttig.
Kritikk for momentlisten, den bør revideres, oppdateres og gjøres mer tydelig.
Flere ønsket mere spørretimer nærmere eksamen. 
Flere ønsket ha laboratoriekurset.

Ev. underveistiltak


Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Bør vurdere å gi flere spørretimer ved slutten av semesteret, før eksamen.
Bør også vurdere å fordele undervisningen noe jevnere slik at en større andel enn nå (nesten ingen) blir gitt i ukene 47, 48, 49 og 50.
Bør også vurdere at tilrettelegge timeplanen slik at studentene ikke har overlappende emner. 


Det hadde vært nyttig å vite hvor mye studentene hadde vært på forelesninger, samt deres egeninnsats i form av forberedelse /lesing.