Ved siden av studieaktiviteten knyttet til BARN201, har senter for barnevernsstudier høsten 2006 og 2007 arrangert månedlige åpne lunsjseminar for ansatte, studenter og kollegaer. Som et deltidsstudium med en stor andel tilreisende studenter er det imidlertid vanskelig å få stor oppslutning rundt faglig- sosiale aktiviteter. Det vil være særlig viktig å stimulere til fellesmøteplasser på campus og IKT-basert for studenter som er ferdig med undervisningsmoduler og arbeider med mastergradsoppgaven.
Studiemodulen BARN201 ble på en tilfredsstillende måte gjennomført i forhold til studie- og undervisningsplanen.
Det var ikke opptak til MAPS-BARN våren 2007. Ni av 11 påmeldte gjennomførte eksamen knyttet til BARN201. En leverte og fikk bedømt masteroppgaven. Flere har søkt om utsatt innleveringsfrist for masteroppgaven, for noen er prograsjonen usikker. Oppfølging og støtte til studenter og veiledere i forhold til progresjon i masteroppgaveskriving vil være sentralt i kommende semestre.
Modulkarakterer: To A, fem B og to C. Masteroppgave: En C.
Som nytilsatt programstyreleder har jeg ikke grunnlag for å vurdere dette pr.d.d.
Gjennomgående har programmet svært gode tilbakemeldinger fra studentene. Da de IKT-baserte evalueringene ikke besvares av alle studentene, vil det i kommende semestre være viktig å motivere flere studenter til å gi feedback.
Som nytilsatt programstyreleder har jeg ikke grunnlag for å vurdere dette pr.d.d.
Tilfredsstillende både via IKT og bibliotek.
For vårsemesteret 2007 synes programmet å være gjennomført på en tilfredsstillende måte. Det er imidlertid noe usikkerhet vedrørende progresjonen i masteroppgavearbeidet for noen av studentene. Det vil være særlig viktig å stimulere til fellesmøteplasser på campus og IKT-basert for studenter som er ferdig med undervisningsmoduler og arbeider med mastergradsoppgaven. Videre vil oppfølging og støtte til studenter og veiledere i forhold til progresjon i masteroppgaveskriving vil være sentralt i kommende semestre. For høsten 2007 vil det være viktig å sikre større deltakelse fra studentene når det gjelder evaluering.