To samlinger à 3 dager, hovedsaklig plenumsaktivitet; forelesninger, diskusjoner og studentframlegginger. Noe gruppeaktivitet. Presentasjon av bacheloroppgaven til medstudenter dagen før muntlig eksamen. Fordelig av studenter (i grupper på 2 og 3) på veiledere ble gjennomført på en profesjonell måte. Alle studenter fikk en veileder innen oppsatte tidsfrister. Veiledingen fungerte tilfredsstillende
31 oppmeldte (kvinner: 24, menn: 7), 31 møtte til eksamen, ingen trakk seg underveis og ingen strøk
A: 8 B: 14 C: 4 D: 4 E: 1
Emnet har egen nettside som ble brukt som hovedkilde for informasjon om studiet og beskjeder underveis. Til de to dagskurs i henholdsvis kvalitativ og kvantitativ forskningsmetode er det utviklet og distribuert eget undervisningsmateriell. Til andre forelesninger ble det lagt ut Powerpoint-presentasjoner i Studentportalen.
Anbefalt litteratur blir solgt av Studia. Ellers tilgang til annen litteratur ved vårt fakultetsbibliotek.
Undervisninger og samlingene foregikk i Christiesgt. 12. Lokaler og undervisningsutstyr har fungert godt.
Godt samarbeid med ISPs administrative ressurser, fysisk nærhet til disse vurderes som en viktig suksessfaktor. Når det gjelder Christies gate 12 er det fysisk-kjemiske arbeidsmiljøet ikke tilfredsstillende. Fjerde etasje drukner i utgått PC-utstyr, demonterte hyller, papirkartonger og andre etterlatenskaper. Renhold av kontorer er også i perioder sporadisk og av varierende kvalitet.
Hver samling og aktiviteter har blitt gjennomført etter oppsatt plan. I følge studentevalueringen har arbeidet med oppgaven styrket studentenes samarbeids- og skriveferdigheter. Enkelte studenter ønsker å komme raskere i gang med tildeling av veileder og selve oppgaveskrivingen.
Det er alltid en utfordring å følge opp studentene underveis under oppgaveskrivingen. Dog tyder erfaringene på at dette gjennomgående har fungert godt.
Alt i alt vurderes emnet som vellykket gjennomført, noe som også avspeiles i at alle oppmeldte studenter gikk opp til eksamen og at 22 av 31 kandidater oppnådd A eller B som karakter. En mulig forbedring kan være å tildele veiledere tidligere.