PED111 - emnerapport 2007 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Kombinerer forelesninger (4 timer), lærerstyrte seminargrupper (2 timer) og bruk av elektronisk læringsplattform (kark). 

Emnet er delt i fire tema: Studentene arbeider med hvert tema i fire uker. Det er knyttet en obligatorisk arbeidsoppgave til hvert tema

Strykprosent og frafall



Karakterfordeling



Studieinformasjon og dokumentasjon



Tilgang til relevant litteratur



Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr



Andre forhold



Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Elektronisk midtveis- og sluttevaluering (refleks).

Oppsummering av innspill

Sluttevalueringen (75% svar) viser høy grad av studentaktivitet. Studentene sier de lærte mye av å skrive og få kommentarer på oppgaver (80%), men mindre fornøyd med seminarene (75%). Pensum er interessant (100%), men vanskelig (75%). Studnetene ga gode tilbakemeldinger på forelesningene.

Ev. underveistiltak

Ingen spesielle underveistiltak.

Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Et emne der undervisning og pensum fungerer bra. En god lærerstab, men vi bør vudere om vi skal fortsette å bruke masterstudenter som seminarlærere eller heller leie inn mer erfarne seminarlærere.