Undervisningen ble gjennomført gjennom to tematiske dobbelt forelesninger, to seminarer og en praktisk øvelse. Tematisk ble det tatt utganspunkt i en faglig debatt. Studentene fikk utdelt artikkelen som satte igang debatten. PÅ bakgrunn av dette skulle de gjøre et litteratursøk på den påfølgende debatten, og deretter gjøre en syntese av søket. Søket dannet grunnlag for å gjøre opp en status på feltet. Oppgaven ble løst i form av en skriftlig besvarelse som dokumenterer litteratursøket, og en vurdering av søket, med en konklusjon på debatten.
Antall kandidater:21
Bestått:19 Stryk:2
Det var god tilgang til litteratur.
Det var tilfredstillende lokaler og undervisningsutsstyr.
Fagreferent Eystein Gullbekk ved det Psykologiske Fakultetsbibliotek var ansvarlig for gjennomføringen av den praktiske øvelsen, og holdt en dobbeltforelesning.
Det ble foretatt en student evaluering etter kursets avslutning. Studentene var i hovedsak godt fornøyd med kurset. Av totalt 18 svar var 16 studenter fornøyd eller svært fornøyd med læringsutbyttet. Studentene trekker fram praktisk nytte av erfaringer med strukturerte søk. Av negative forhold trekker noen studenter fram at oppgaven var vanskelig.
Hovedinntrykket er at studentene har godt læringsutbytte av kurset, men at oppgaven var krevende.
Kurset kan viderefører i den form det har, men vanskelighetsgraden på oppgaven må i større grad tilpasses studentenes erfaringsbakgrunn.