Kurset har vært gjennomført etter seminarmodell, dvs. hele arbeidsdager med en serie innlegg etter hverandre. Dette for å sikre at studentene hører på hverandres innlegg, og for å legge tilrette for diskusjon. Studentene har hatt tilbud om veiledning underveis.
Det er ingen av kandidatene som har strøket, og det har heller ikke vært frafall fra emnet.
Gjennomsnittskarakter B; D er den dårligste karakter. Det oppleves å være en relativt god korrelasjon mellom muntlige prestasjoner og det innleverte skriftlige arbeidet. Karakterene er satt på basis av det skriftlige.
Kommunikasjonene med studentene, har foregått gjennom "Mi side"/Kark.
Det er alltid noe problematisk med tilgang til litteratur på emner der det skal skrives tekster av mer vitenskapelig preg; dette fordi litteratur ofte må lånes inn fra andre bibliotek, også fra utlandet. Problemet løses ved at kursansvarlig og veiledere supplerer med litteratur fra egen bokhylle og kopierer artikler etc. for studentene.
Tilfredsstillende. Utstyret har fungert, og i de tilfeller det var noen problemer kom IT personalet på kort varsel.
Jeg registrerer at et flertall er misfornøyd med "undervisningsopplegget". Til det skal bemerkes at emnet er et rent seminar, med fremleggelse av studentinnlegg; det er altså ikke et emne med regulær undervisning. Likevel kan det, erfaringsmessig, være en idé å kalle studenter inn til veiledning, i stedet for å gi veiledning som et tilbud der det, som i dette tilfellet, er opp til studentene selv å ta kontakt med emneansvarlig og/eller med veileder. Jeg er fornøyd med at de fleste studentene har hatt utbytte av seminarmodellen; de rapporterer at de har hatt utbytte av kommentarene fra medstudenter, og av å høre på andres innlegg. De fleste melder også om at de har hatt faglig utbytte av å holde disse to seminarinnleggene.
Se under samlet vurdering
Studentenes vurderinger spriker. Jeg er glad for at de fleste har hatt utbytte av emnet. Karakternivået er også tifredsstillende. At noen studenter ikke ser at de har faglig utbytte av kurset er tankevekkende. Her bør det vurderes tiltak. Som nevnt kan det være en idé å kalle studentene inn til veiledning der både det faglige og det skrivetekniske står i fokus. Her kan også vurderes om det ikke bør legges inn en dobbeltforelesning om å det rent didaktiske ved å holde innlegg og i selve den akademiske skriveprosessen.