9 dobbelttimers forelesninger og seminarer i hver emnedel, alfa og beta. Seminarundervisning obligatorisk, sammen med en rekke tilhørende obligatoriske aktiviteter.
146 oppmeldte 143 møtt til eksamen 141 bestått 2 stryk (2 F) = 1%
Snittkarakter B A: 9 = 6,4% B: 77 = 54,6% C: 46 = 32,6% D: 9 = 6,4% E: 0 = 0%
Orienteringsmøte forutfor undervisningsoppstart. For øvrig muntlig informasjon i forelesninger og seminarer, samt skriftlig informasjon i Mi side og i form av utlevert informasjonshefte om MOSEM. 3/4 er fornøyd eller meget fornøyd med informasjonen.
I salg på Studia Haukeland. Ingen rapporter om sviktende tilgang.
Gode forelesningslokaler og grei tilgang til seminarrom. Det foreligger imidlertid rapport om muggsopproblemer i kontor- og veiledningslokalene i Haukelandsbakken 4; flere av staben fikk fysiske reaksjoner. Medisinsk fakultet er kontaktet om problemet.
Kommentarene er lagt inn av faglig koordinator som har innhentet opplysninger fra staben samt administrert studentevaluering.
Anonym spørreundersøkelse i Mi side. 74 respondenter = 52% av antall møtt til eksamen; relativt høy deltagelse.
2/3 av studentene melder at de er mindre eller ikke fornøyd med ex.phil. sett under ett. Et flertall synes ikke det er forbindelse til det øvrige førstesemestertilbudet, og heller ikke mellom alfa og beta. Beta-delen oppfattes klart som mest relevant og interessant. Pensum får spredt, men i hovedsak positiv, evaluering. Undervisnings- og studieaktivitene oppleves i hovedsak positivt, med delvist unntak av beta-forelesningene. Studentene efterspør mer pedagogisk kompetanse og sikkerhet i undervisningen. Arbeidsbelastning oppfattes som passelig til høy. Ca. 3/5 kjenner til og har deltatt på UB-kurs i informasjonskompetanse. Like mange kjenner ikke til tilbudet. Endel færre kjenner tilbudet men har ikke deltatt.
Det er viktig at kontor- og veiledningslokalene utbedres, forhåbentlig ved at det stilles andre lokaler til rådighet. Undervisningslaget må fremdeles sies å være nokså ferskt og det bør satses på å få til både kontinuitet og tilflyt av ny kompetanse i staben. Det må jobbes med å gjøre ex.phil. til et fag som er mer integrert i studentenes studieløp, bl.a. ved å utnytte koblinger til Med1Etikk-emnet deres. Det settes ned en arbeidsgruppe som får i oppgave å utrede dette. Man bør også forsøke å koble alfa og beta sterkere sammen; dette håber man å få til bl.a. gjennom nyutvikling av lærebok for alfa i løpet av kommende år.