9 dobbelttimers forelesninger og seminarer i hver emnedel, alfa og beta. Seminarundervisning obligatorisk, sammen med en rekke tilhørende obligatoriske aktiviteter. Fungerte uten store problemer, men tidvise kollisjoner i undervisningsaktiviteter for lærerstudenter.
309 oppmeldte 299 møtt til eksamen 291 bestått 8 stryk (3 F, 5 avbrudt) = 3%
Snittkarakter C A: 6 = 2,1% B: 136 = 46,7% C: 128 = 44,0% D: 20 = 6,9% E: 1 = 0,3%
Orienteringsmøte forutfor undervisningsoppstart. For øvrig muntlig informasjon i forelesninger og seminarer, samt skriftlig informasjon i Mi side og i form av utlevert informasjonshefte om MNSEM. Nærpå alle er fornøyd eller meget fornøyd med informasjonen.
I salg på Studia. Ingen rapporter om sviktende tilgang.
Forelesningslokaler på Mat.nat.-fakultetet. I likhet med de andre store ex.phil.-variantene må forelesningene dubleres slik at det går to parallelle forelesningsrekker i hver emnedel; dette pga. at UiB ikke har store nok forelesningslokaler. Seminar- og veiledningslokaler har fungert kurant, bl.a. fordi Mat.nat. har tildelt oss høvelige filialkontorlokaler i Allégaten 66.
Kommentarene er lagt inn av faglig koordinator som har innhentet opplysninger fra staben samt administrert studentevaluering.
Anonym elektronisk spørreundersøkelse i Mi side. 89 respondenter = 30% av antall møtt til eksamen; noe lav, men normal deltagelse.
Noe over halvparten er fornøyd eller veldig fornøyd med ex.phil. sett under ett. Et klart flertall synes ikke det er faglig sammenheng mellom ex.phil. og det øvrige førstesemesterstudiet. Imidlertid oppfatter studentene god sammenheng mellom alfa og beta. Beta oppfattes likevel klart som både den mest interessante og mest relevante emnedelen. Pensum som helhet får god evaluering. Undervisningen og studieaktivitetene får sett under ett positiv evaluering. Arbeidsbelastning oppfattes som passelig; men studentene melder at de ikke forbereder seg spesielt mye til undervisningen. I overkant av 1 av 3 kjenner til og har deltatt på UBs kurs i informasjonskompetanse. Resterende melder i like stor grad at de enten kjenner til men ikke har deltatt, eller ikke kjenner til kurstilbudet.
Forsøke å forbedre rekruttering til UBs kurs i informasjonskompetanse: sørge for at seminarlederne informerer og oppfordrer til deltagelse.