TPBAPED - emnerapport 2008 høst
Faglærers vurdering av gjennomføring
Praktisk gjennomføring
Strykprosent og frafall
Karakterfordeling
Studieinformasjon og dokumentasjon
Tilgang til relevant litteratur
Faglærers vurdering av rammevilkårene
Lokaler og undervisningsutstyr
Andre forhold
Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)
Metode - gjennomføring
Oppsummering av innspill
Ev. underveistiltak
Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak
Når noen av studentene hevder at den teoretiske undervisningen er kjedelig, vil vi hevde at det også skyldes umotiverte studenter. Vi har inntrykk av at når det brukes power-point illustrerte forelesninger med utdeling/utlegging av handouts, så kan det virke de-aktiverende for studentene under forelesningene. Vi vil heretter søke å aktivere studentene mer under forelesningene.
Det kan også være aktuelt å formidle mer av det teoretiske stoffet i form av seminarer i forbindelse med de kliniske øktene.