TPBAPED - emnerapport 2008 høst

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring



Strykprosent og frafall



Karakterfordeling



Studieinformasjon og dokumentasjon



Tilgang til relevant litteratur



Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr



Andre forhold



Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring



Oppsummering av innspill



Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Når noen av studentene hevder at den teoretiske undervisningen er kjedelig, vil vi hevde at det også skyldes umotiverte studenter. Vi har inntrykk av at når det brukes power-point illustrerte forelesninger med utdeling/utlegging av handouts, så kan det virke de-aktiverende for studentene under forelesningene. Vi vil heretter søke å aktivere studentene mer under forelesningene.
Det kan også være aktuelt å formidle mer av det teoretiske stoffet i form av seminarer i forbindelse med de kliniske øktene.