9 dobbelttimers forelesninger og seminarer i hver emnedel, alfa og beta. Seminarundervisning obligatorisk, sammen med en rekke tilhørende obligatoriske aktiviteter.
335 oppmeldte 319 møtt til eksamen 309 bestått 10 stryk (10 avbrudt) = 3%
Snittkarakter B A: 28 = 9,1% B: 140 = 45,3% C: 130 = 42,1% D: 11 = 3,6% E: 0 = 0%
Orienteringsmøte forutfor undervisningsoppstart. For øvrig muntlig informasjon i forelesninger og seminarer, samt skriftlig informasjon i Mi side og i form av utlevert informasjonshefte om PSSEM. De aller fleste er fornøyd eller meget fornøyd med informasjonen.
I salg på Studia. Ingen rapporter om sviktende tilgang.
Parallelle forelesningsrekker i Studentsentret pga. for små forelesningslokaler ved UiB. Seminarrom oppfattes som gode. Initielle problemer med tilstrekkelig tilgang til veiledningslokaler, men dette ble utbedret. Psyk.fak. er iferd med å bygge egne veiledningsrom for formålet.
Kommentarene er lagt inn av faglig koordinator som har innhentet opplysninger fra staben samt administrert studentevaluering.
Anonym elektronisk spørreundersøkelse i Mi side. 74 respondenter = 23% av antall møtt til eksamen. Lav deltagelse og derfor forbehold om representativitet i resultatene.
Konsentrasjon rundt midten av skalaen, men flertallet melder at de er fornøyd med ex.phil. sett under ett. Alfa og beta kommer omlag like godt ut mtp. interesse, mens beta kommer best ut mtp. relevans for videre studier. Studentene opplever mindre eller ikke god sammenheng mellom alfa og beta. Et lettere flertall av dem ser likevel i noen grad en sammenheng mellom ex.phil. og andre emner i førstesemestret. Pensumlitteraturen (både alfa og begge beta-pensaene) får svært varierende evaluering, over hele skalaen, men tenderer i negativ retning for alfa. Undervisnings- og studieaktivitetene får i hovedsak positive skussmål. Arbeidsbelastningen oppfattes som passelig til høy (mens graden av forberedelsesarbeid til undervisning ligger mellom "noe" og "lite"). De fleste studentene melder at de ikke kjenner til tilbud om kurs i informasjonskompetanse fra UB.
Forbedre deltagelse i evaluering. Bedre informasjon om og rekruttering til UBs kurs i informasjonskompetanse.