9 dobbelttimers forelesninger og seminarer i hver emnedel, alfa og beta. Seminarundervisning obligatorisk, sammen med en rekke tilhørende obligatoriske aktiviteter.
250 oppmeldte 242 møtt til eksamen 242 bestått 0 stryk = 0%
Snittkarakter B A: 24 = 9,9% B: 152 = 62,8% C: 61 = 25,2% D: 5 = 2,1% E: 0 = 0%
Orienteringsmøte forutfor undervisningsoppstart. For øvrig muntlig informasjon i forelesninger og seminarer, samt skriftlig informasjon i Mi side og i form av utlevert informasjonshefte om JUSEM. 3/4 er fornøyd eller meget fornøyd med informasjonen.
I salg på Studia. Ingen rapporter om sviktende tilgang.
Forelesningene ble holdt i nest største auditorium på Dragefjellet. Lokalet var noe presset innledningsvis. Seminarrom på både Dragefjellet og Studentsentret; noe stressende for seminarlederne og studentene som måtte "løpe fra og til" undervisning begge steder.
Kommentarene er lagt inn av faglig koordinator som har innhentet opplysninger fra staben samt administrert studentevaluering.
Anonym elektronisk spørreundersøkelse i Mi side. 92 respondenter = 38% av antall møtt til eksamen; over snitt god deltagelse.
Studentene fordeler seg nøyaktig halvt om halvt ift. spørsmålet om hvor fornøyd de er med ex.phil. samlet sett. Beta-pensum vurderes høyt, alfa lavt. Stor spredning hva angår tilbakemelding på undervisningsaktivitene, men beta kommer bedre ut enn alfa. Dette gjelder også studentenes egenaktivitet (forberedelse, skriving). Arbeidsmengde konsentrert rundt "passelig" i evalueringen. Studentene efterspør sammenheng mellom alfa og beta. Beta rapporteres klart som den emnedelen studentene synes er både mest interessant og relevant for videre studier. Stort sprik i tilbakemelding på om ex.phil. har forbindelser til resten av førstesemesterstudiet. Godt over halvparten kjenner til og har deltatt på UBs kurs i informasjonskompetanse. Resterende er likt fordelt på enten kjenner til men ikke deltatt, og kjenner ikke til tilbud.
Vurdere å sette opp forelesningene i største auditorium på Dragefjellet. Arbeide videre med forbedring av alfa-pensumet. Forsøke å skape mer synlige forbindelser mellom alfa og beta, og mellom ex.phil. og resten av førstesemesterstudiet.