ISP - instituttrapport 2005 høst

Instituttsledelsens vurderinger

Praktisk gjennomføring

Evaluering har vært gjennomført i tråd med planer, og viser jevnt over gode resultater. Det har også vært gitt tilbakemelding direkte til den enkelte lærer om karakterer og evalueringsresultater.

Strykprosent og frafall



Karakterfordeling



Ressurstilgang

På enkelte kurs kan det være en utfordring å finne kompetente vikarer og gjesteforelesere. Et større problem er imidlertid tilgang på undervisningsrom, og rengjøring av disse.

Kommentar til studentevalueringene

Vi har tatt fatt i de problemene som er identifisert, men det har ikke vært registrert store saker.

Studieinformasjon og dokumentasjon

Det har vært en god del feil og forsinket informasjon i de kanalene som studentene benytter. Særlig problematisk har feile romnumre og tidspunkt for undervisning vært. Klager blir ofte rettet til lærer, med dårlig læringsmiljø som konsekvens.

Tilgang til relevant litteratur

Dette er en løpende utfordring, men ikke et spesielt problem. 

Instituttsledelsens samlede vurderinger,
inkl. forslag til forbedringer

Instituttet ser utviklingsmuligheter heller enn store problemer. Det blir viktig fremover å styrke programutvalgene, slik at disse kan ta fatt i både problemer og muligheter for utvikling lokalt.