PED322 - emnerapport 2008 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Den IKT baserte masteren er organisert som et deltidsstudium og studentene tar en modul i semesteret. Vårsemestert 2006 ble metode-emnet i studiet gjennomført.Studentene har fått øvings- og arbeidsoppgaver og kommentarer fra veiledere ved hjelp av læringsplattformen Luvit. Enkelte av arbeidsoppgavene har vært obligatoriske. Eksamensform har vært hjemmeeksamen

Strykprosent og frafall

De fleste studentene har fulgt semesteret. Enkelte studenter har kun jobbet med de obligatoriske arbeidsoppgavene.

Karakterfordeling



Studieinformasjon og dokumentasjon

Dette fungerer meget godt. Administrativt personale gjør en ryddig og helt nødvendig jobb for å informere studenter og formidle kontakt. Også faglig ansatte er lett tilgjengelig for studentene via læringsplattformen og pr e-post

Tilgang til relevant litteratur

Biblioteket gjør en veldig god jobb, er oppsøkende og flinke til å tilrettelegge, noe som har vært særlig nyttig for IKT-studentene som ikke har den fysiske nærheten til Universitetet. Samarbeidet med Studia har også fungert tilfredstillende

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr



Andre forhold



Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Evalueringen har vært gjennomført elektronisk ved hjelp av Reflex. Vi har innarbeidede rutiner for evaluering. Veiledere på emnet er også bedt om å uttale seg om semesteret.

Oppsummering av innspill

Oppsummert er studentene fornøyd med opplegget og studiet. Ettersom dette er deltidsstudenter med full jobb i tillegg til studiet har de fleste det travelt og signaliserer dette. Dette medfører også at enkelte studenter ikke har kapasitet til å jobbe så mye som vi og de selv ønsker med studiet.

Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Studiet fungerer godt og etttersom dette er 4. gang vi gjennomfører dette emnet har vi fått god rutine på gjennomføring, veiledning og evaluering. Når det gjelder ressurser er studiet sårbart ettersom det er mange midlertidig ansatte knyttet til studiet.