18 dobbeltimer hvorav 3 holdt av andre forelesere ved instituttet, 2 seminar, 2 obligatoriske øvelser.
Frafall 3 av 46, strykprosent 7.3%.
Sterkt C-snitt. Topptung. 24% A-er er bemerkelsesverdig.
Ekstensiv bruk av studentportalen, oppgaver, forelesningsnotater, pensumliste og noe pensumlitteratur lagt ut der.
Noe tilgjengelig via studentportalen.
Seminarrommet på instituttet. Noe varmt og trangt til tider, hadde ønsket rom med større takhøyde og overlappende dobbeltavle, men likevel bedre med et grupperom enn et auditorium pga. forsøk med gruppeøvelser etc. under forelesningen.
Midtveis- og sluttevaluering samt refleksjonsnotat over læringsprosessen (prøveprosjekt).
Oppmuntrende tilbakemeldinger ang. pedagogiske "eksperiment" i undervisningen og kurset sett over ett, dog negative tilbakemeldinger om et spesifikt emne i pensum og gjennomføringen av denne delen.
Etter midtveisevalueringen innførte jeg oppgaver gitt fra forelesning til forelesning, etter ønske fra studentene.
Kurset er fragmentert, og jeg må jobbe hardt for å få studentene til å se en sammenheng og rød tråd i kurset. En bedre hovedbok hadde vært ønskelig, men denne viser seg vanskelig å finne. Dagens bok, Romer: Advanced Macroeconomics, er amerikansk i fokuset og vanskelig. Det må derfor brukes omfattende tilleggslitteratur sammen med forenklende forlesningsnotater. Andre bøker som er vurdert er dessverre gjerne for enkle og/eller for snevre. Det bør for øvrig gjøres noe med opplegget i Realkonjunkturanalyse, da studentene mener de får lite ut av denne delen. Dagens presentasjon med én forelesning og PC-øvelse (obligatorisk oppgave) gir for lite tid og mulighet for forståelse.