HIS113 - emnerapport 2005 høst

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

HIS113 ugjør egentlig tre ulike emner, samlet under en felles kode. 
I det følgende er det lagt inn for tema 1 Antikkens globale verden og tema 2 Byutvikling i mellomalderen

Tema 1: 
Det var ingen praktisk problemer med gjennomføringen av kurset utover at emnet samlet flere studenter enn ventet. Pensum måtte etterbestilles og dette skapte problemer for første innlevering.

Tema 2:
Førelesingar (ein dobbelttime per veke) med stor bruk av audiovisuelle hjelpemiddel (powerpoint). Tre byvandringar med  museumsbesøk. Skriving av øvingsoppgåver (3 stk) med kommentering av medstudentars arbeid (Kark) for 113-nivå. Semesteroppgåve med individuell rettleiing for 250-nivå.

Strykprosent og frafall

Se pdf.fil

Karakterfordeling

Se pdf.fil

Studieinformasjon og dokumentasjon

Tema 1:
Studieinformasjon og dokumentasjon forelå skriftlig og på nett i god tid til semesterstart. Kark fungerte godt for å formidle meldinger i løpet av semesteret.

Tema 2: 
Vi registrerte ikkje særlege problem når det gjeld kjennskap til kurset eller bruk av informasjonskanalar undervegs (kark, debattside, meldingar til gruppe).

Tilgang til relevant litteratur

Tema 1:
En av utfordringene både for studenter og lærere har vært at det finnes lite litteratur som direkte drøfter problemstillingene som tas opp på emnet. Dette har vært forsøkt kompensert ved eksplisitt å knytte pensum til oppgaveløsning og problemstillinger på forelesningene. Kompendiet ble sent ferdig og noe pensumlitteratur ankom for sent. Studia tar en betydelig høyere pris for fagbøkene enn det norske nettbokhandler kan tilby. 

Tema 2:
Nokre få (mindre) titlar var ute av sal og kunne ikkje skaffast. Vi løyste dette med å kopier. Ein stor del av pensum er dekka ved kompendium.

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Tema 1: 
Det er svært positivt at auditoriene nå er utstyrt med prosjektører. Dette utstyret fungerte ikke ved semesterstart, men kom i orden etter hvert. Studentene som sitter bakerst har påpekt at det er vanskelig å se bunnen av lerretet over hodene på medstudenter.

Tema 2:
Auditorium og utstyr var brukbart.

Andre forhold

Tema 2:
Undervisninga var dels lagt opp med ekskursjon byvandring. Fungerte svært godt.

Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Tema 1: 
Evalueringene burde også tatt opp arbeidsformen (mappeevaluering) og arbeidsverktøyet (Kark). Det hadde selvsagt vært interessant å få studenter som ikke møtte på forelesning i tale, dette kunne kanskje ordnes gjennom Kark?

Tema 2:
Svara viser gjennomgåande at studentane er opptekne av at litteratur og undervisning må gi minst mogleg motstand eller krevja minst mogleg eige arbeid. Dei tyngste og fagleg mest solide delane av pensum blir møtt med utsegner om at dei likar artiklane og bøkene dårleg, medan det enkle og uforpliktande for den enkelte studenten, som i å besøkja museum og historiske minne i bylandskapet, blir svært godt motteke. Her er det vår meining at spørjeskjemaet må reviderast slik at vi som faglærarar får vita meir om kva som studenten opplever som fagleg utfordrande, enn om kva som er populært og mindre populært.

Oppsummering av innspill

Tema 1: 
En av pensumbøkene falt svært dårlig i smak hos nesten samtlige studenter og bør byttes ut eller brukes på en annen måte ved seinere kurs. Studentene gir middels score på sosialt miljø og mange var ikke fornøyde med hvordan kollokviegruppene fungerte. Dette kan kanskje bedres hvis gruppene følges tettere opp og hvis det arrangeres noen samlinger utenom forelesningene tidlig i semesteret. Tilbakemeldingene med hensyn til pedagogisk og faglig innhold var gjennomgående positive. 

Tema 2:
Evalueringa er vanskeleg å tolke fordi ho etter vår meining i større grad fungerer som eit popularitetsbarometer enn korleis vi har nådd fram med læringsmåla til kurset.

Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Tema 1:
Faglærer mener kurset var vellykket både i pedagogisk og i faglig forstand. Mappeformen gav mulighet for veiledning i løpet av semesteret, noe som gav svært positive resultater for en del studenter. Det elektroniske seminaret på Kark fungerte godt for å formidle beskjeder, som faglig diskusjonsforum og som en mulighet for studentene til å gi raske tilbakemeldinger til lærerne underveis i kurset. På seinere kurs bør pensum og forelesninger revideres noe, men utfordringene ligger i å få til større studentdeltakelse i diskusjonene både på nettet og i auditoriet.

Tema 2:
Kurset har eit stort potensiale både fordi Historisk institutt har ein sterk tradisjon innan byhistorisk forsking og fordi byen Bergen i seg sjølv er ein forsknings- og undervisningsressurs som med enkle midlar kan aktiviserast på lågaregradsstudium. Kurset vil frå hausten bli gjennomført i vesentleg revidert form. Læringsmåla skal tydeleggjerast og undervisinga konsentrast om færre problemstillingar, og samspelet mellom pensum, førelesingar, arbeidsoppgåver og ekskursjonar skal prioriterast sterkare. Dette gjeld også formulering av læringsmål.