OK
Strykprosent og frafall er 0, så dette må betraktes som bra. Dårligste karakter var C, så ingen studenter var i nærheten av stryk.
Gjennomsnittskarakter er B. Dårligste karakter er C, så fordelingen har et høyt middel. Dette er som forventet på et kurs på 200-talls nivå, og med kun 10 studenter.
Ingen spesielle kommentarer.
Læreboken er bra. Noe undervisningsmateriale fra web har også blitt benyttet. Lett å få tak i støttelitteratur.
Undervisningslokalet (A3, Realfagbygget) egnet seg bra for antall studenter. God mulighet for kommunikasjon med studentene. Har brukt hovedsaklig powerpoint-presentasjoner, men det vurderes å gå over til mer innslag av tavleundervisning, da det virker som om studentene da er mer fokuserte.
Det kunne absolutt vært en fordel om studentene har bedre bakgrunn i fysikk og matematikk. Må bruke en god del unødvendig tid i starten av kurset på å introdusere grunnleggende fysiske og matematiske begreper.
Studentevaluering ble gjennomført via web på Mi side. 60 % av studentene deltok. Det er ønskelig å øke deltakelsen. Et forslag kan være å korte ned på antall spørsmål som stilles.
Noen studenter har gitt tilbakemelding at progresjonen i forelesningene er litt lav. Jeg har valgt å gå litt sakte fram i starten for å få alle studentene med på de grunnleggende begrepene, noe som er nødvendig med den bakgrunn flertallet av studentene har. Det har vært et problem å synkronisere gjennomgang av teori på forelesning og praksis på lab (noe studentene også har kommentert), og jeg vil prøve å forbedre dette. En del studenter ønsker mer tid på laboratoriet, men dette er dessverre ikke mulig å gjennomføre i kursets nåværende form.
Ingen
70-80 % av studentene gir karakter 4 eller bedre som tilbakemelding på kurset. Med bakgrunn i dette vil den nåværende strukturen stort sett beholdes. Men som nevnt over vil det bli gjennomført tiltak som gjør at teori og praksis er mer samkjørt.