Klinikk tjeneste Evaluering av kliniske tjeneste: Institutt for klinisk odontologi (IKO) er ansvarlig for gjennomføringen av den propedeutiske, kliniske og store deler av den teoretiske undervisningen i det integrerte masterprogrammet i odontologi. All propedeutisk og klinisk undervisning skjer i samarbeid med Odontologisk Universitetsklinikk. Undervisningen i kariologi ble gjennomført i tråd med studieplanen
Det rapporteres om 100% gjennomføringsprosent av kliniske tjeneste.
Klinisk tjeneste: Bestått/ikke-bestått.
Noe ligger på Mi side, noe deles ut gjennom kull tillitsvalgt, eller på forelesning. Studentene får informasjon også fra Odontologisk Universitetsklinikk
Anbefalt litteratur og målbeskrivelse, samt momentliste som inneholdt pensum var utlevert til alle studenter ved forelesning og kliniske seminarer.
Klinisk undervisning foregår hovedsakelig på studentklinikken. Klinikkpersonalet har god kunnskap til anvendt materiale og uniter, og bistår studentene dersom nødvendig
Svarprosenten var lav (kun 21 respondenter).
Generelt synes det som den kliniske del av undervisningen blir godt mottatt. De fleste opplevde utbytte av forelesningene (ca 68% svarte god utbytte). Arbeidsmengden oppleves som verken stor eller for liten av ca 68% av alle studentene. Den kliniske tjeneste var verken for stor eller for lite krevende(72%). Ca 95% av studentene har fått tilbakemelding fra lærer i faget. Ca 52% er fornøyd med måten tilbakemeldinger fra lærer gis i dette faget. 50% er fornøyd med lærerstøtten i faget. Ca 38% var fornøyd med klinikksekretærens støtte i faget. 50% svarte at av og til var mye venting på instruktør. 45% var fornøyd med de fysiske arbeidsforholdene i faget. Kommentar (fra studenter): - lite tilbake melding i faget, ønskes bedre foredeling av pasienter blant studenter, lite konstruktiv kritikk, ønskes mer spesifikk tilbakemelding.
Fagområdet går ut ifra at de fleste studentene er fornøyd med klinisk undervisning slik den fremstår per dags dato. Kravene for klinikk tjeneste ble oppnådd av samtlige. Vurdering av lengden på ventetid og av rutinene for tilbakemelding fra lærer til studentene er ønskelig.