Gjennomføringen av kurset har gått etter planen. Undervisningen i emnet har vært fordelt på tre lærere: Randi Barndon underviste i emner yder yngre jernalder(5 dobbeltimer), Irene Baug (stiepndiat) underviste i middelalder og overgangen yngre jernalder (5 dobbeltimer) og Ingvild Øye (emneansvarlig) underviste 4 dobbeltimer i middelalderarkeologi. Undervisningen har vært basert på forelesninger med tre skriftlige oppgaver (KARK), hvorav to kommenterte. Det har vært avholdt to materialkurs, materiale fra yngre jernalder og middelalder. Her har det vært godt samarbeid med fagpersoner ved Bergen Museum. Det ble også arrangert en byvandring. Det var ingen pensumrevisjon i 2009; det ble gjort året før. Den praktiske gjennomføringen har gått uten problemer.
Av 31 oppmeldte leverte 27 alle de tre oppgavene, og alle bestod eksamen.
Karkaterene fordelte seg fra A til E, med et gjennomsnitt på C: A (1), B (6), C (12), D (6), E(1).
Utlagt på Mi side og i eget hefte. Det har ikke vært problemer i denne sammenheng.
Ingen problemer.
Lokalene har vært tilfredsstillende.
Kark er en arbeidskrevende eksamens- og evalueringsform, men et godt hjelpemiddel i undervisningen.
Evalueringen har vært basert på tidligere opplegg. Tidspunktet for utlegging bør vurderes. I dette tilfellet kom den noe sent i semesteret. Det er et problem at relativt få responderer, bare 11 av dem som gjennomførte (dvs. ca. 40 %). Alle var heltidsstudenter. Tilbakemeldingene var relativt gode, men likevel uten å gi toppscore.
Innspillene er viktige. Studentene er fornøyd med det faglige innhold, men ikke alle var like fornøyd med formidlingen. Det er satt spørsmål med innleveringsfristene for Kark-oppgaver.
Det er alltid nyttig med evalueringer, selv om resultatene kan sprike og ikke er fullt ut representative. Kommentarene knyttet til KARK-tilbakemeldinger vil bli tatt særlig hensyn til. Evalueringen vil også bli tatt opp til diskusjon før neste kurs avholdes.