Se rapport fra FS
Se rapport fra FS
Spørreundersøkelse på "Mi side"
Evalueringene viser: At studentene er forholdsvis godt fornøyd med undervisningen og det faglige innholdet, men det er fortsatt en del ting vi kan gjøre for å stimulere studentene til positiv innstilling og læring. Bra tilbakemeldinger, men kan bli bedre. Her er noen eksempler: - Noe overlapping i forelesningene - En del smak og behag, f.eks angående tavle og powerpoint - Verdsetter systematikk og oversikt i fremvisning og fremstilling - Tekniske problemer i audtioriene - forstyrrende - Tilbakemeldingene sier at vi bør bruke mikrofon - Bli bedre i å legge ut handouts 3 dager før forelesningen - Forklare nye ord og uttrykk - terminologi - Husk at det er både odontologer og ernæringsstudenter i tillegg til medisinere - Etterlyser praktisk informasjon ved semesterstart Labkurs - omtrent halvparten finner dem lite nyttige eller unyttige.
Det faglige innholdet i Biobas fremstår som helhetlig og furnuftig mhp temaene og deres rekkefølge. For kommende kull vil vi søke å forbedre infrastrukturen mhp administrasjon og kommunikasjon til studenten, i tillegg til at vi gjør noen konkrete forbedringer for å forbedre kursets "svake punkter": Generelle tilltak: - rasjonallisering og forbedring av arbeidsprosesser - Ettersyn og revisjon av støttematriell som leveres til studentene (kurshefter, planer, pensum etc) Kollokvier: Problem - Her har det vært dårlig oppmøte. I tillegg mister vi PhD-assistansen vi har hatt for å organisisere oppgavene. Tiltak - Forsøker å gjøre dette tilbudet mer attraktivt ved å utfordre lærerene til i større grad å bruke kolloviene som verktøy i sin undervisning. Alle oppgavene samles i et hefte. Labkurs: Problem - Kursheftet innholder en rekke småfeil og unøyaktigheter. I tillegg ønsker studentene mer praktisk informasjon om øvelsene i kursgjennomgangen. Tiltak - Revisjon/oppdatering av kursheftet. Kurslederene opplyses om at studentene ønsker mer praktisk inforomasjon om utførelsen av oppgaven. Momentliste: Problem - Den nåværende formen fremstår noe uryddig og tungvint. Tiltak - Revisjon til nytt og mer beskrivende format uten datoer. Informasjon og dialog: Stimulere til kommunikasjon med studentene (lærere og administrasjon), blant annet med bruk av "Mi side"