OK
Jeg anser at 20% er OK med tanke på at dette er et grunnemne hvor studentene har svært ulik bakgrunn, og har ulik arbeidsintensitet.
Hele karakterskaalen er tatt i bruk. I forhod til en normalfordelingskurve forekommer noen flere A og noen flere stryk.
Har ingen særskilte kommentarer.
Læreboken er god. Det er lett å finne relevant støttelitteratur i faget.
OK
Forelesningene starter kl. 8.15 tirsdag og onsdag. Det er over flere år uttrykt ønske om å ha minst en dag mellom de to forelesningene med tanke på hvordan forelesningene fordøyes av studentene og legges opp av foreleser. Studentene ønsker at minst en av forelesningene kan starte senere på dagen enn kl. 8.15.
Det bør vurderes tiltak som gir høyere svar% på student-evalueringen.
De vil bli vurdert om fasit på kollokvieoppgaver skal utdeles etter hvert kollkvium, og ikke som idag en måned før eksamen. Er redd for at deltagelsen på kollokvier vil synke. De er noen som mener det hoppes for mye mellom kapitler. Dette blir valgt fordi jeg hele tiden forsøker å binde elementer fra flere kapitler sammen. Dette kan nok virke forvirrende på enkelte som ikke fordøyer stoffet. Jeg vil likevel fortsette med dette da mange studenter har gitt tilbakemelding på at dette er positivt for å få en totaloversikt som sitter.
Det vil bli vurdert å gi tester midt i semesteret.
Rundt 80% av studentene angir 4 eller bedre som generell oppfatning av kurset KJEM/FARM130. Jeg bruker dette som grunnlag til å beholde strukturen nogenlunde i sin nåværende form.