Går greit, svært god hjelp fra rutinert lab-personale.
Lite (eller ingen) frafall blant de som startet på lab-kurset. Alle møtt på eksamen.
Totalkarakterene omtrent som før, men delkarakterene annerledes. Dårligere mappekarakterer og bedre eksamenskarakterer enn før. Hele skalaen fra A-E brukes på mappen og A-F på eksamen.
OK i dag, men vi vil møte et problem med dagens organisering hvis det skal tas opp flere studenter.
OK
- Vi får greie kritikker der det er brukt ressurser, det er hyggelig. Så får vi litt mindre greie kritikker der vi ikke har brukt ressurer. - Studentene bruker for mye tid på føring av lab-rapporter, og det er åpenbart uklart for dem hva som forventes (noen ganger er det uklart også for andre). - Det har vært for dårlig fremmøte ved gjennomgang av regneøvelsene. Først og fremst fordi studentene ikke har regnet igjennom disse på forhånd. Det kan skyldes at de til en viss grad kolliderer med føringen av en del av de mer omfattende lab-rapportene.
- Det første som det bør gjøres noe med er lab-heftet. Øvelsene bør ha et mer standardisert oppsett. Det må bli tydeligere hva som kreves av lab-rapportene, og det bør settes begrensninger på antall ord slik at studentene tvinges til å tenke igjennom hva som er essenselt. - Læringsutbyttet på noen av labøvelsene bør vurderes. - Mer bruk av kvalitetssikring (referanseprøver, blank-prøver, etc) bør innføres. - Fremmøtet på regneøvelsene kan sannsynligvis forbedres ved å flytte øvelsene lenger ut i semesteret slik at man unngår kollisjon med føring av lab-rapporter. En reduksjon av omfanget av regneøvelsene bør også vurderes.