I alt 17 studenter gjennomførte dette emnet våren 2009 og leverte sine prosjektbeskrivelser innen tidsfristen tidlig i mai. Parallelt med det prosjektforberende arbeid ble det avholdt masterseminarer annen hver fredag i perioden februar-mai, der masterstudenter fremla sine prosjekter muntlig. Prosjektbeskrivelsene ble kommentert av et lærerpanel (minimum to lærere)og diskutert i plenum. Målet er å styrke kvaliteten på prosjektdesignet og oppøve studentenes ferdigheter i akademisk presentasjon og diskusjon.
Alle de 17 oppmeldte studentene fikk godkjent sine prosjektbeskrivelser.
Karaktergivning: godkjent eller ikke godkjent. Alle passerte.
Plenumsveiledning i å skrive prosjektbeskrivelse ble gitt i en dobbelttime av emneasnvarlig (Ingvild Øye), fulgt opp av individuell veiledning av de enkelte veiledere: Anfinset (2), Barndon (2), Bergsvik (3),Forsberg (1), Håland (4), Østby (2)og Øye (3).
Ingen spesielle problemer.
I seminarrom i Øysteinsgate 3, 3. og 4. etasje. Utsty fungerte greit.
Ingen evaluering av emnet.
Opplegget med å kombinere prosjektbeskrivelser med masterseminarer er et nytt tiltak som fungerer meget godt.