GENV331 - emnerapport 2009 vår

Faglærers vurdering av gjennomføring

Praktisk gjennomføring

Undervisning i blokker (8 x 2 uker) i vårsemesteret. Hovedtyngden på undervisningen i faget var mest intensiv i de to første blokkene. Mange eksterne forelesere var involverte - 6 stykker. 11 studenter. Undervisning i grupperom ved Inst for samfunnsmedisinske fag.

Strykprosent og frafall

Strykprosent: 13 %
Frafall: 0 %

Karakterfordeling

A: 2
B: 2
C: 0
D: 2
E: 1

Studieinformasjon og dokumentasjon

De ansatte ved studieretningen hadde to timer med studieinformasjon i starten av semesteret (for fagene GENV331 og GENV332). I tillegg var det lagt ut informasjon på Studentportalen og på hjemmesiden til instituttet.  

Tilgang til relevant litteratur

Litteraturliste ble sendt Studia tidlig i desember (undervisningsstart januar). En meget sentral bok var dessverre ikke på plass ved undervisningsstart.

Faglærers vurdering av rammevilkårene

Lokaler og undervisningsutstyr

Bra

Andre forhold



Faglærers kommentar til student-evalueringen(e)

Metode - gjennomføring

Studentene og de ansatte hadde to timer med muntlig evaluering av det fagspesifikke opplegget ved slutten av semesteret. Dette inkluderte fagene GENV331 og GENV332. 

Oppsummering av innspill

Studentene syntes det hadde vært litt forvirrende mhp endringer  i timeplan underveis - spesielt siden de fleste av dem var tilreisende.
noen av dem uttrykte at de kunne tenkt seg en litt annen rekkefølge på noen av de temaene som ble forelest. De syntes også at det enkelte ganger var litt mye overlapp i innholdet i forskjellige forelesningene. Flere av dem syntes det var veldig mye nytt fagstoff som skulle læres på kort tid.

Ev. underveistiltak



Faglærers samlede vurdering,
inkl. forslag til forbedringstiltak

Jeg opplever at faget GENV331 ble gjennomført på en bra måte våren 2009, men det vil jo hele tiden være rom for forbedringer. Det er mange forskjelige personer som er invlovert som eksterne forelesere, og dette kan til tider være utfordrende når timeplankabalen m.m skal tilrettlegges. I fremtiden er det ønskelig at de ulike faglærerne mer i fellesskap diskuterer seg i mellom hvem som gjør hva, innhold og kronologien i undervisningen.